نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار سپاهان و آلومینیوم اراک

دو کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امشب سپاهان و آلومینیوم اراک پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان امشب پنجشنبه - ۲۹ آبان ماه - با هدایت محرم نویدکیا توانست با یک گل از سد آلومینیوم اراک بگذرد و نخستین سه امتیاز لیگ بیستم را به دست آورد. قضاوت این دیدار را عبدالنبی پور خلف بر عهده داشت که اگر چه بازی در نیمه نخست به آرامی پیش رفت، در نیمه دوم با دو صحنه مشکوک همراه شد که تصمیم‌های این داور کاملاً بر نتیجه مسابقه تأثیر گذار بود. همین موضوع باعث شد تا رسول خطیبی، سرمربی آلومینیوم اراک در کنفرانس خبری پس از این دیدار اعتراض شدیدی به داوری کرده و از هدر رفتن تلاش‌های یک تیم با اشتباه یک کمک داور سخن بگوید. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط حیدر سلیمانی و نوذر رودنیل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

گل شهباززاده آفساید بود؟

دقیقه ۵۸ پاس بلند بازیکنان سپاهان به پشت مدافعین آلومینیوم برای مرتضی منصوری که در موقعیت مشکوکی قرار داشت، باعث نفوذ این بازیکن به محوطه جریمه و کات بکی شد که موقعیت خوبی را جلوی دروازه آلومینیوم در اختیار شهباز زاده گذاشت. مهاجم سپاهان اما نتوانست با یک ضربه به گل تبدیل کند و توپ بین پاهای مدافعان پر تعداد تیم اراکی روی خط دروازه گیر کرد ولی در نهایت با تکل شهباز زاده به گل تبدیل شد. بازیکنان اراک اعتقاد داشتند داور باید آفساید منصوری را اعلام می‌کرده و گل در شرایط نادرستی به ثمر رسیده است.

سلیمانی: مهاجم سپاهان با مدافع اراک در یک خط قرار داشتند و ادامه بازی از سوی کمک داور صحیح بود و در ادامه گل به درستی رقم خورد.

رودنیل: دفاع راست آلومینیوم آفساید را پر کرده بود و حداقل با بازیکن سپاهان در شرایط مساوی قرار داشت. در ادامه نیز گل کاملاً صحیح بود. این موضوع از روی خط چمن‌های ورزشگاه مشخص است.

اخراج مستقیم بازیکن آلومینیوم

در دقیقه ۷۱ محمد علی نژاد برای باز پس گیری توپی که از زمین فاصله گرفته بود، با استوک‌هایش به سمت توپ پرید اما به شکلی خشن به سینه محمد کریمی برخورد کرد و باعث شد تا پور خلف بدون هیچ درنگی این بازیکن آلومینیوم را با کارت قرمز مستقیم جریمه کند.

سلیمانی: اخراج بازیکن اراک بخاطر خطای شدید انجام شد و تصمیم داور کاملاً درست بود.

رودنیل: اخراج مستقیم بازیکن آلومینیوم صحیح بود.

سرنگون شدن باقری در واپسین لحظات مسابقه

در آخرین دقایق بازی حرکت سپاهانی‌ها از گوشه سمت چپ خط دفاعی آلومینیوم با پاس تند و تیز منصوری به درون محوطه همراه بود. روح الله باقری برای تصاحب این توپ پایش را جلو پا مدافع سفید پوش گذاشت و سرنگون شد اما داور اعتقادی به خطا پنالتی نداشت.

رودنیل: در این صحنه پنالتی اتفاق نیافتاد و تصمیم ادامه بازی درست بود.

کد خبر 456501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    این کارشناسان یعنی خطای شهباز زاده رو ندیدن از عقب واز پشت بازیکن رو درو کرد