سپاهان یک- آلومینیوم صفر/ تک گل سجاد برای اولین ۳ امتیاز محرم

تیم فوتبال سپاهان با تک گل سجاد شهباززاده به اولین پیروزی خود در لیگ بیستم دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه تیم‌های سپاهان و آلومینیوم اراک به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته دوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و آلومینیوم اراک

ورزشگاه: نقش جهان

گل‌: سجاد شهباززاده (دقیقه ۵۶) برای سپاهان

اخطار: سروش رفیعی (دقیقه ۶۳) از سپاهان- مهدی حسینی (دقیقه ۲۶)، مهدی حسن پور (دقیقه ۵۷) از آلومینیوم

اخراج: محمد علی نژاد (دقیقه ۷۱) از آلومینیوم

سپاهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری، محمدرضا مهدی زاده، محمد نژاد مهدی، امید نورافکن، محمد کریمی، جلال علیمحمدی (۸۲- مهدی کیانی)، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی (۸۲- دانیال اسماعیلی فر)، محمدرضا خلعتبری (۶۷- محمد محبی) و سجاد شهباززاده (۸۹- روح الله باقری)

مربی: محرم نویدکیا

آلومینیوم اراک: رضا حسن‌پور، محمد ایرانپوریان (۶۹- محمد جواد عباسی)، رامتین سلیمان‌زاده، سیدمهدی حسینی، امید سینگ، پوریا آریاکیا (۶۹- سعید باقر پسند)، محسن ربیع‌خواه، مصطفی احمدی (۸۳ امیر نوری)، امیرمحمد هوشمند، مرتضی آقاخان (۸۳- اسماعیل شریفات) و جابر انصاری (۴۶- محمد علی نژاد)

سرمربی: رسول خطیبی

داور: عبدالنبی پورخلف

شرح بازی:

مصاف دو تیمی که در هفته اول رقابت‌ها با ۳ گل برابر رقبای خود شکست خورده بودند در حالی در ورزشگاه نقش جهان برگزار می‌شد که سپاهان با توجه به میزبان بودنش در این دیدار از همان ابتدای بازی با در دست گرفتن توپ و میدان نبض بازی را در دست گرفت و در سوی دیگر آلومینیوم با عقب نشستن و چشم داشتن به ضد حملات به دنبال فرصتی بود که به خصوص روی سرعت و تکنیک امید سینک به گل برسد.

سپاهان در نیمه نخست بیشتر سعی داشت از سمت راست حملات خود را پی ریزی کند و دو سه باری نیز از سمت راست ارسال‌هایی توسط منصوری انجام شد که یا مهاجمان فرصت طلب نبودند یا ارسال‌ها ضعیف بودند. سپاهان همچنین به نظر روی ضربات ایستگاهی نیز تمرین کرده بود زیرا در نیمه نخست روی ۳ ضربه ایستگاهی توسط ۳ بازیکن مختلف دروازه آلومینیوم را تهدید کرد.

سپاهان که نیاز مبرمی به گل داشت تا اولین ۳ امتیاز فصل را کسب کند نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد و بالاخره روی یکی از حملات خود دفاع آلومینیوم را باز کرد و توسط سجاد شهباززاده به گل رسید. دقایقی بعد از گل سپاهان، اخراج هافبک آلومینیوم کار را برای سپاهان راحت تر هم کرد اما شاگردان نویدکیا قدر موقعیت پیش آمده را ندانستند و با وجود خلق چند موقعیت خوب، نتوانستند پیروزی خود را با اختلاف بیشتر از یک گل رقم بزنند.

سپاهان با پیروزی در این دیدار ۳ امتیازی شد و موقعیت خود را در جدول بهبود بخشید.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۵۸- سپاهان) - فرار منصوری از سمت راست پشت مدافعان آلومینیوم در ادامه با پاس زمینی او در چند قدمی دروازه همراه شد تا در شلوغی محوطه جریمه در نهایت این شهباززاده باشد که دروازه آلومینیوم را باز می‌کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۸– نفوذ مرتضی منصوری از سمت راست با ارسال رو به بیرون او همراه شد اما ضربه سر جلال علیمحمدی درست به جایی نواخته شد که دروازه بان آلومینیوم قرار داشت.

دقیقه ۹– ارسال ایران پوریان و ضربه سر هوشمند که نیازمند از زیر طاق دروازه با واکنشی زیبا توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۰- ضربه ایستگاهی زمینی و پر قدرت از نورافکن با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۷- ضربه ایستگاهی خطرناک محمدرضا خلعتبری با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۱- شروع مجدد اشتباه دروازه بان آلومینیوم با توپ دزدی رفیعی همراه شد اما ضربه چیپ او که می‌رفت وارد دروازه خالی آلومینیوم شود با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵- ضربه ایستگاهی سروش رفیعی با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵- پاس در عمق زمینی دیدنی محبی سبب تک به تک شدن شهباززاده با دروازه بان شد اما در ادامه ارسال زمینی شهباززاده در چند قدمی دروازه به حسینی نرسید تا موقعیت مسلم گلزنی برای سپاهان از دست برود.

دقیقه ۸۲- ارسال بلند منصوری و ضربه سر سجاد شهباززاده که از بالای دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

۵ تغییر نسبت به بازی قبل در ترکیب اولیه سپاهان و کاپیتانی محمدرضا خلعتبری اتفاقات ویژه این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

محمد کریمی علاوه بر بازی قابل قبول و مؤثر در میانه میدان با پاس دیدنی‌اش در اوایل نیمه دوم زمینه ساز گل برتری سپاهان شد و در ادامه خطا روی او موجب ۱۰ نفره شدن حریف شد تا بهترین بازیکن زمین باشد.

کد خبر 456498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.