شگرد جدید کلاهبرداران در روزهای محدود کرونایی

بازداشت معروف ترین شرور اراک، واژگونی تانکر حمل میعانات گازی در شیراز، شگرد جدید کلاهبرداران در روزهای محدود کرونایی، دستگیری سارق حین سرقت پژو توسط مامور راهور، بازداشت هکر اینترنتی در سمیرم و تصادف دو قطار در قزوین را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دادستان عمومی و انقلاب اراک، اظهار کرد: فرد شروری که روزهای اخیر با استفاده از قمه در محله‌های اراک ایجاد رعب و وحشت عمومی کرده بود با تلاش پلیس شناسایی و دستگیر شد.

عباس قاسمی افزود: این شرور در شهرک توحید اراک اقدام به قدرت‌نمایی با قمه کرده و در محله دیگر با تخریب خودروی یکی از شهروندان وحشت اهالی را برانگیخته و در نظم عمومی اختلال ایجاد کرده بود.

وی اظهار کرد: دستگاه قضائی به عنوان مدعی‌العموم در برابر مخلان امنیت عمومی حساس است و این فرد شرور را پس از دستگیری با قرار بازداشت موقت روانه زندان کرده است، چرا که این مهم دامنه آسیب زیادی را در این کلانشهر ایجاد کرده بود و در زمره بزه‌های خاص با رسیدگی فوری طبقه‌بندی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اراک قاسمی اضافه کرد: بر هم زدن نظم عمومی خط قرمز دستگاه قضائی است و کسانی که به این امر مبادرت کنند مشمول اشد مجازات تعیین شده در قانون خواهند بود.

واژگونی تانکر حمل میعانات گازی در شیراز

واژگونی تانکر حامل میعانات گازی که در "باجگاه" شیراز رخ داده بود به خیر گذشت و خطر بزرگی را رد کرد و رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در این زمینه گفت: واژگونی تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر میعانات گازی در گردنه باجگاه جاده شیراز به مرودشت رخ داده است.

محمد هادی قانع اظهار کرد: در پی تماس با سامانه ۱۲۵ شهرداری شیراز، پنج خودروی سنگین و سه خودروی سبک آتش نشانی شیراز برای ایمن کردن محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه طی یک عملیات این تانکر را به حالت اولیه برگردانیم، گفت: این تانکر به نقطه امن انتقال داده شد و حادثه‌ای را شاهد نبودیم، علت وقوع حادثه توسط پلیس راه در دست بررسی است، راننده تانکر توسط مرکز فوریت‌های پزشکی به دلیل شکستگی کمر به بیمارستان منتقل شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: مأموران این سازمان از زمان وقوع حادثه با فوم پاشی و ایمن کردن مسیر مشغول شدند و مسیر را بازگشایی کردند.

شگرد جدید کلاهبرداران در روزهای محدود کرونایی

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص کلاهبرداری اینترنتی با عنوان ثبت نام تردد در سامانه‌های جعلی حمل و نقل درون و برون شهری در ایام محدودیت‌های کرونا به شهروندان هشدار داد.

رامین پاشایی اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا و بخشنامه‌های صادره از سوی وزارت کشور مبنی بر اعلام محدودیت‌های جدید مسافرت و ترددهای درون شهری و برون شهری و نظارت‌های خاص اعلام شده و هم چنین استثنا قائل شدن برای خودروهای حوزه حمل و نقل عمومی و صاحبان مشاغل فوریتی و امدادی خاص، مجرمان سایبری از این وضعیت و موقعیت پیش آمده، قصد سو استفاده دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: کلاهبرداران با راه اندازی سایت‌ها با آدرس‌های جعلی مشابه با عنوان ثبت نام تردد در سامانه‌های حمل و نقل درون و برون شهری در ایام محدودیت‌های کرونا اقدام به سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان و کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز و دریافت پول‌های فراوان از حساب شهروندان؛ با هدایت طعمه‌های خود به صفحات فیشینگ می‌کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه اطلاع رسانی و ثبت نام و دریافت مشخصات خودروهای دارای مجوز قانونی تردد صرفاً از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر صورت می‌پذیرد، از هموطنان درخواست کرد با عدم توجه به تبلیغات فریبنده که در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های غیربومی صورت می‌پذیرد، از مراجعه به هرگونه سایت و سامانه که عناوین مشابهی دارند، خودداری کنند.

پاشایی افزود: پلیس فتا ناجا و رده‌های متناظر استانی با تشکیل کارگروه ویژه ای، تمامی تخلفات متصور در حوزه محدودیت‌های کرونایی را زیر نظر داشته و تاکنون نیز ضمن شناسایی افراد مجرم و مسدودسازی سایت‌های جعلی که اهداف مجرمانه دارند، رصد و نظارت کامل بر حوزه موصوف را در اولویت مأموریتی خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: اخبار مربوط به هر گونه ارائه خدمات دولتی را صرفاً از سوی مبادی رسمی پیگیری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

دستگیری سارق حین سرقت پژو توسط مأمور راهور

رئیس بازرسی پلیس راهور تهران بزرگ از دستگیری سارقی خبر داد که داخل سواری پژو نشسته و در حال انتقال آن به مکانی نامعلوم بود.

یوسف داور جمال گفت: زمانی که عوامل گشت منطقه ۳، در حین گشت زنی در محدوده خیابان آفریقا ستاری از یک دستگاه سواری پژو که مشغول تردد به صورت مارپیچ و حرکات مخاطره آمیز بود استعلام به عمل می‌آورند.

وی ادامه داد: پس از توقف و توضیحات پراکنده راننده پژو و استعلامی که در حین گشت زنی از این پژو به عمل آمده بود مأموران پلیس راهور فاتب دریافتند که این خودرو سرقتی است.

داور جمال افزود: به محض اینکه مشخص شد سواری پژو سرقتی است و راننده قصد متواری شدن داشت که با ممانعت کارکنان راهور از فرار وی این فرد دستگیر و خودرو به همراه راننده آن پس از تنظیم صورتجلسه‌ای تحویل کلانتری ۱۰۳ گاندی شد تا سیر مراحل قانونی به دست صاحبش برسد.

وی گفت: افراد در صورت مشاهده خودرو یا موتورسیکلتی که مدتی است رها شده و صاحب آن را نمی‌شناسید، حتماً با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل نموده تا همکاران بنده بتوانند پس از استعلام در صورت سرقتی بودن و پس از سیر مراحل قانونی، خودرو را به مالک آن تحویل دهند.

بازداشت هکر اینترنتی در سمیرم

فرمانده انتظامی سمیرم از شناسایی و کشف کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ ۷۸۰ میلیون ریال از حساب یکی از شهروندان این شهرستان خبر داد.

سهراب قرقانی اظهار کرد: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس اقدام به حک حساب بانکی و رمز دوم بانکی وی کرده و مبلغ زیادی از حسابش برداشت کرده، موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت. به گفته وی شاکی مدعی بود با دریافت پیامکی از برداشت غیرمجاز مبلغ ۷۸۰ میلیون ریال از حساب وی توسط هکر اینترنتی مطلع شده است.

رئیس پلیس سمیرم ادامه داد: با مراجعه وی به پلیس فتا بلافاصله اقدام‌های تخصصی و فنی انجام و حساب بانکی هکر شناسایی و توقیف شد، افراد رمز دوم خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و به صورت دوره‌ای رمزهای بانکی خود را تغییر دهند.

تصادف دو قطار در قزوین

سخنگوی اورژانس کشور از انتقال مصدومین قطار مسافربری رشت به مشهد به بیمارستان شهید رجایی قزوین خبر داد.

مجتبی خالدی گفت: ۲۳ نفر از کسانی که در حادثه تصادف دو رام قطار در قزوین دچار ترس و کوفتگی عضلات شدند با آمبولانس به بیمارستان شهید رجایی منتقل شدند. وی افزود: این حادثه مصدوم جدی ندارد.

کد خبر 456480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.