خسارت ناآرامی‌های آبان ۹۸ به اصفهان پرداخت نشده است/ ارتقای امنیت ساختمان‌های شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هنوز هم جبران خسارت ناشی از ناآرامی‌های آبان‌ماه ۹۸ را دنبال می‌کنیم و امیدواریم گشایش مالی برای دولت ایجاد شود تا به شهرها کمک بیشتری کند.

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به خسارت‌های ناشی از ناآرامی‌های آبان‌ماه ۹۸ به تأسیسات شهری اصفهان، اظهار کرد: مدیریت شهری وظیفه داشت میزان خسارات را برآورد کرده و آن را به مراجع مربوطه منتقل کند؛ این وظیفه انجام شد و انتظار این بود که اگر امکان جبران تمام خسارات وارد شده نیست، حداقل بخشی از آن توسط دولت جبران می‌شد.

وی افزود: نهادهای مرتبط همان موقع به این موضوع ورود کردند اما شرایط دولت به نحوی پیش رفت که امکان کمک به شهرداری فراهم نشد؛ هنوز هم جبران خسارت را دنبال می‌کنیم و امیدواریم گشایش مالی برای دولت ایجاد شود تا به شهرها کمک بیشتری کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: کمک‌هایی که از دولت انتظار داریم صرفاً به خاطر آسیب‌هایی که پس از ناآرامی‌های سال گذشته به شهرها زده شد نیست، بلکه حوزه حمل‌ونقل شهری در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا دچار زیان شدیدی شده که نیازمند حمایت جدی است.

وی خاطرنشان کرد: سرویس‌دهی حمل‌ونقل عمومی متوقف نشده اما درآمدها به دلیل پایین آمدن تعداد مسافران کاهش یافته و قیمت قطعات ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزایش شدیدی داشته است.

نصراصفهانی ادامه داد: تعویض قطعات و نگهداری وضع موجود با این شرایط سخت شده که امیدواریم دولت به هر شکلی می‌تواند به شهرداری‌های کشور برای حفظ و ارتقای شرایط موجود کمک کند.

وی با بیان اینکه خدمات‌دهی شهرداری با کوچک‌ترین کاستی‌ها برجسته و مشخص شده و امکان به تأخیر افتادن آن وجود ندارد، گفت: حتی تصور اینکه یک روز خدمات شهرداری مانند شست‌وشو و تمیز ماندن معابر شهر، جمع‌آوری زباله و حمل‌ونقل عمومی تعویق افتد نیز غیرممکن است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مصوبه این شورا برای تأمین نیروی امنیت فیزیکی در ساختمان‌ها و اموال عمومی شهرداری و سازمان‌های وابسته آن، تاکید کرد: حفاظت فیزیکی در شهرداری یکی از کارهایی است که به‌طور جدی دنبال شده چون این اماکن و اموال متعلق به مردم بوده و نباید آسیبی به آن وارد شود.

وی با بیان اینکه در شهرداری اصفهان نزدیک به ۴۰۰ نفر این وظیفه را برعهده دارند، ادامه داد: در این میان حفاظت از مترو با شرایط خاص‌تری مواجه است و باید به حفاظت فیزیکی آن نسبت به سایر اماکن شهری ویژه‌تر نگاه شود.

نصراصفهانی تصریح کرد: حراست از ایستگاه‌ها و فضاهای مترو و امنیت و حفظ سلامت مردمی که برای استفاده از مترو در زیر شهر رفت و آمد می‌کنند باید با حفاظت فیزیکی و انسانی تأمین شود.

وی افزود: شورای شهر بر این امر تاکید دارد که اگر پلیس متروی اصفهان دنبال شود، صرف وجود نام آن برای شهروندانی که از این مد حمل‌ونقلی استفاده می‌کنند آرامش‌بخش و برای آن‌هایی که احتمالاً در سر هوای تخلف دارند عامل ترس و دلهره خواهد بود.

نصراصفهانی اضافه کرد: اگرچه اکنون پلیس مترو نداشتیم، اما حفاظت فیزیکی آن به‌طور جدی دنبال می‌شود؛ با تصمیم شورای شهر قرار است در این خصوص باز هم بررسی کارشناسی شده و به جمع‌بندی برسیم تا پس از آنکه مسیرهای قانونی آن طی شد، پلیس متروی اصفهان با تمام سازوکارهای مورد نیاز راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: تأکیدات و تجربیات مراجع نظامی و امنیتی که باید در این قضیه اظهارنظر کنند اخذ و منطبق با دستورالعمل‌ها اقدام خواهد شد.

کد خبر 456473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.