ممنوعیت تبلیغ در اینستاگرام راه ارتباطی با کسب‌وکار را قطع می‌کند

رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران گفت: تنها نتیجه این طرح از دست رفتن راه ارتباطی با کسب و کار است و برقراری ارتباط بین مشتری و کسب‌کار را سخت‌تر می‌کند اما تأثیری به مراجعه مردم به شبکه اجتماعی نخواهد داشت. در بهترین حالت یک قانون تصویب می‌شود اما کارکرد مدنظر تأمین نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، افشین کلاهی در مورد ابلاغیه مرکز فضای مجازی پیرامون ممنوعیت تبلیغ صفحات اینستاگرام و تأثیر آن بر کسب‌وکارها اظهار داشت: من فکر می‌کنم این قانون درست نیست چون جلوی یکی از راه‌های ارتباطی کسب و کارها گرفته می‌شود. معمولاً مقررات سلبی جواب نمی‌دهند، فرض کنید در یک آگهی در صدا و سیما راه ارتباط با یک کسب و کار مثلاً رسانه اجتماعی آن را نشان ندهند تأثیری روی استفاده از آن شبکه اجتماعی ندارد.

وی افزود: تنها نتیجه این طرح این است که راه ارتباطی با کسب و کار از دست می‌رود و برقراری ارتباط بین مشتری و کسب‌کار سخت‌تر می‌شود ولی تأثیری به مراجعه مردم به شبکه اجتماعی نخواهد داشت. در بهترین حالت یک قانون تصویب می‌شود اما کارکرد مدنظر قانون‌گذار تأمین نمی‌شود.

رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: جای سیاست‌های سلبی می‌شود از سیاست‌های ایجابی و تشویقی استفاده کرد. به جای اینکه جلوی بقیه را بگیریم باید کیفیت خود را بهتر کنیم. ضمن اینکه برای بعضی چیزها نیازی به جایگزین وجود ندارد؛ نمی‌دانم نیازی وجود دارد که برای یک شبکه اجتماعی موفق که همه دنیا از آن استفاده می‌کنند یا خیر؛ اما اگر می‌خواهیم جایگزینی هم برای آن بگذاریم باید یک شبکه اجتماعی داخلی خود را جا بیاندازد و بتواند با نمونه خارجی رقابت کند، در این صورت نیازی به وضع مقررات هم نیست.

وی با اشاره به یک مثال خاطرنشان کرد: فرض کنید اگر اوبر علاقه داشت وارد ایران شود و ما تپ‌سی یا اسنپ را داشتیم که پاسخ نیاز مردم را می‌داد و مردم از آنها راضی بودند، آیا نیازی بود که ما ورود اوبر را به کشور ممنوع کنیم؟ من فکر نمی‌کنم این‌طور باشد.

منبع: ایلنا

کد خبر 456472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.