هر یکساعت یک پرواز از تهران به اصفهان و بالعکس

استاندار اصفهان گفت: با پیگیری‌های انجام شده از دی‌ماه هر یک ساعت یکبار یک پرواز به تهران و بالعکس انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی، صبح امروز _پنجشنبه ۲۹ آبان ماه_ در آئین بهره برداری از ۱۳ پروژه آزادراهی و فرودگاهی، اظهار کرد: شاهد تلاش همکارانم برای توسعه فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان بوده‌ام و از همه کسانی که برای به ثمر رسیدن این پروژه همراهی کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: وضعیت سابق این فرودگاه مناسب نبود به خصوص برای پروازهای خارجی، زیرا گردشگران و مسافرانی که به این شهر دارای آثار تاریخی ارزشمند سفر می‌کردند در بدو ورود، با سالنی که در شأن این شهر نبود رو به رو می‌شدند.

استاندار اصفهان ادامه داد: همچنین به دلیل نبود فضای ویژه، کرامت افرادی که برای استقبال به فرودگاه مراجعه می‌کردند در شرایط مختلف آب و هوایی و ساعات مختلف روز خدشه دار می‌شد.

رضایی افزود: قرار بود زمینی با متراژ حدود ۴۰۰ هکتار برای توسعه باند فرودگاه در نظر گرفته شود، مراحل بسیاری از این کار انجام شده و لازم است این زمین نیز به فرودگاه الحاق شود تا فرودگاه بزرگی برای پروازهای خارجی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان سومین فرودگاه بزرگ کشور است، تصریح کرد: همه زیرساخت‌های لازم فراهم شده و اولین فرودگاه پشتیبان فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) است بنابراین لازم است هر چه زودتر مسئله توسعه باند ترمینال حل شود.

استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان پس از شیوع کرونا در بخش گردشگری بیشترین ضرر و زیان را در بین سایر استان‌ها متحمل شد.

رضایی افزود: به دنبال راه اندازی طرح گردشگری سلامت هستیم، در راستای این ایده، اقدامات اولیه برای راه اندازی مثلث گردشگری بین استان اصفهان، یزد و شیراز انجام شده است.

وی ادامه داد: اولین کنفرانس این طرح، هفته گذشته برگزار شد و قرار است نشست مشترکی بین استانداران و شهرداران نیز برگزار و نتایج آن به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ارائه شود.

استاندار اصفهان گفت: به دنبال انجام طرحی هستیم تا هر یک ساعت یک‌بار هیچ اصفهانی برای به تهران رفتن و به اصفهان رسیدن نیازی به خرید بلیط نداشته باشد و با مراجعه به فرودگاه در کمتر از یک ساعت سفر کند. این امر در توسعه اقتصادی استان نقش بسزایی خواهد داشت.

رضایی افزود: صاحبان سرمایه، گردشگران و اصفهانی‌ها نباید بیش از یک ساعت منتظر پرواز بمانند.

وی با تاکید بر نقش پروژه آزادراه شرق اصفهان در کاهش آلودگی هوای اصفهان، گفت: در سال قبل فقط ۲۴ روز هوای پاک در شهر اصفهان داشته ایم و افتتاح این آزادراه مانع از ورود تریلرها و کامیون‌ها به شهر خواهد شد.

کد خبر 456465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 0
    این ایده با این وضعیت هواپیماهای فرسوده عملی نیست بهترین کار راه اندازی فوری قطار سریع السیر است