آزاد راه شرق اصفهان تلفات رانندگی را ۱۵ درصد کاهش می‌دهد

استاندار اصفهان گفت: کاهش تلفات جاده‌ای و ایمنی سفر را از مهمترین ویژگی‌های بهره برداری از آزادراه شرق اصفهان است و این پروژه براساس پیش بینی کارشناسان تا ۱۵ درصد کاهش تلفات سوانح رانندگی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی صبح امروز - پنجشنبه ۲۹ آبان- در آئین بهره برداری از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در جمع خبرنگاران آلودگی هوا را یکی از مشکلات اصلی این کلانشهر دانست و اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب برای کاهش حجم ترافیک در این منطقه که از سال‌های پیش برای حل این مسئله پیگیری شد پروژه آزادراه کنار گذر شرق اصفهان بود زیرا تریلرها و ماشین‌هایی که به سمت جنوب کشور می‌رود یکی از منابع آلودگی شهر اصفهان بودند.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه کنار گذر شرق از سال ۱۳۸۲ آغاز شد و تا سال ۸۵ حدود ۱۰ درصد پروژه انجام شده بود اما این پروژه از سال ۱۳۹۵ با اقدام خوب سازمان بازنشستگی کشور رونق یافت و مسائل و اختلافات زیادی که وجود داشت در جلسات متعدد مرتفع شد و پروژه پیشرفت کرد.

استاندار اصفهان کاهش تلفات جاده‌ای و ایمنی سفر را از مهمترین ویژگی‌های بهره برداری این طرح دانست و گفت: این پروژه بر اساس پیش بینی کارشناسان تا ۱۵ درصد کاهش تلفات دارد.

رضایی کاهش مصرف سوخت را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: مهمترین موضوع سلامت مردم است که بارها و بارها عرض کردم سلامت مردم را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم؛ اگر امروز بحران کرونا را در حوزه سلامت داریم، بهره برداری از این پروژه نیز به کاهش تلفات جاده‌ای و کاهش آلودگی هوا می‌انجامد و ترافیک در این مسیر نخواهیم داشت.

استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد: این پروژه همگام با سایر اقدامات کلان ملی برای مردم کشور سودمند باشد و کریدور شمال به جنوب نیز برای رفاه حال مردم به زودی به اتمام برسد.

کد خبر 456452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.