آغاز عملیات احداث تقاطع امید در آینده نزدیک/تغییر ساعت فعالیت اتوبوسرانی و مترو

شهردار اصفهان از آغاز عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح امید در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مشکلات ترافیکی ورودی شهرک امام حسین (ع) در محدوده زینبیه با احداث تقاطع غیر همسطح امید رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _ پنجشنبه ۲۹ آبان‌ماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»، با تسلیت به مناسبت درگذشت ناگهانی مرحوم «مرتضی افروزی» مدیر کل املاک شهرداری به خانواده بزرگ شهرداری، اظهار کرد: زنده یاد افروزی از مدیران شایسته شهرداری و فردی سخت‌کوش، مدافع حقوق مردم، لایق و گنجینه‌ای از دانش و تجربه بود و هر کس با مباحث آزادسازی و احداث خیابان‌ها و بناهای مختلف سروکار داشته، به خوبی می‌داند که وی چگونه با تعهد هر چه تمام خدمت گذاری می‌کرد و با اخلاق نیکو با مردم رو به رو می‌شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته در هنگام بازدید از ارگ جهان نما حادثه ناگوار اتفاق افتاد و شادروان افروزی بر اثر آن جان خود را از دست داد، افزود: با وقوع این حادثه تلخ، شهر سرمایه بزرگی را از دست داد و شهرداری متأثر از این اتفاق ناگوار شد که معتقدیم جبران چنین اتفاقاتی کاری بس دشوار است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: پیکر این مرد بزرگ امروز از مقابل شهرداری مرکزی تشییع و در قطعه نام‌آوران آرامستان باغ رضوان آرام گرفت.

رونمایی از ۱۵۰ محصول فرهنگی به مناسبت روز اصفهان

وی با تبریک روز اصفهان به شهروندان و دوستداران این شهر، گفت: از ۲۵ آبان تا یکم آذرماه به مناسبت نکوداشت شهر اصفهان ۹۹ عنوان برنامه متنوع اجرا می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه در این ایام ۱۵۰ محصول فرهنگی در بخش‌های مختلف رونمایی شده است، خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی محدودیت‌های زیادی را برای اجرای برنامه‌های عرصه محور به وجود آورده، از این رو اکثر برنامه‌ها از طریق فضای مجازی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در سطح شهر فضاسازی بسیار خوبی در مجاورت پل‌ها و میادین شهر انجام شده است، ادامه داد: اجرای برنامه‌ها تا اول آذرماه ادامه خواهد داشت.

تغییر ساعت فعالیت اتوبوسرانی و مترو

شهردار اصفهان با اشاره به تصمیمات ستاد کرونا در کشور و استان برای اعمال محدودیت‌های جدید، اظهار کرد: باید با بسیج همگانی به مبارزه با ویروس کرونا برویم و به صورت متحد عمل کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس شرایط ایجاد شده تغییراتی در ساعت فعالیت و سرویس دهی مترو و اتوبوسرانی شهر ایجاد شده است، گفت: مترو از ساعت ۶:۱۵ صبح فعالیت خود را آغاز و با سرفاصله زمانی ۱۵ دقیقه تا ساعت ۱۹ سرویس دهی به شهروندان را انجام می‌دهد که انتظار می‌رود شهروندان هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی حتماً از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و به نشانه‌گذاری‌های انجام شده در مترو توجه لازم را داشته باشند.

نوروزی ادامه داد: فعالیت اتوبوس‌های شهر نیز از ساعت ۵:۳۰ صبح با لحاظ برخی از محدودیت‌ها آغاز شده و تا ساعت ۲۰ شب به شهروندان سرویس‌دهی خواهد کرد که امیدواریم با فعالیت جمعی و بسیج همگانی همه از جان هم مراقبت کنیم و با همدلی بر این ویروس خطرناک و شرایط سخت فائق آییم.

دستاوردهای دیپلماسی فرهنگی شهرداری با حضور در نمایشگاه CIIE

وی با اشاره به حضور شهرداری اصفهان در نمایشگاه بین‌المللی CIIE به عنوان بزرگترین نمایشگاه چند منظوره در آسیا، گفت: حضور در این نمایشگاه بدون اعزام هیچ فردی و با استفاده از توان سمن‌ها و کنشگران فرهنگی و گردشگری و رایزنان فرهنگی ایران در چین صورت گرفت.

شهردار اصفهان با اشاره به دستاوردهای فرهنگی حضور شهرداری در نمایشگاه بین‌المللی CIIE، خاطرنشان کرد: حضور در این نمایشگاه باعث موفقیت‌های بزرگی برای شهرداری اصفهان در مسائل دیپلماسی شهری شد؛ در این نمایشگاه تمبر یادبود اصفهان توسط کاردار فرهنگی ایران در شهر شانگ‌های چین رونمایی شد و شهردار نانجینگ پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه‌ای را با شهرداری اصفهان مطرح کرد که درصدد تحقق آن هستیم.

وی با بیان اینکه شبکه ملی چین گزارش یک ساعته‌ای را از نمایشگاه اصفهان پخش کرد، افزود: مقامات و مسئولان چین از نمایشگاه اصفهان دیدن کردند که در این راستا باید از تمام دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه قدردانی کنیم.

رفع فاصله‌های طبقاتی شهری در منطقه ۸

نوروزی با اشاره به بازدید مدیر منطقه سه از محور چشمه باقرخان (در محدوده مناطق سه و چهار شهرداری) پیرو تماس تلفنی دو هفته قبل یکی از شهروندان جهت ساماندهی اطراف آن، گفت: مدتی قبل اطراف چشمه باقرخان در محدوده منطقه چهار بازدید و مشکلات آن رفع شد، این بار بازدید در محدوده منطقه سه انجام شده تا در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای ساماندهی و رفع مشکلات اطراف این چشمه در نظر گرفته شود.

وی در خصوص احداث یک خیابان در محله بهرام‌آباد (محدوده منطقه هشت)، تصریح کرد: یک فاصله شهری بین خانه اصفهان و محله بهرام‌آباد وجود دارد که در شأن شهر اصفهان نیست، بنابراین احداث ادامه خیابان جدید در محله بهرام آباد که به خیابان چمران منتهی می‌شود، باید در دستور کار قرار گیرد تا مشکلات آن رفع شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه طرح ویژه‌ای برای آن منطقه در نظر گرفته شده تا بسیاری از فاصله‌های طبقاتی شهری را به مرور کاهش خواهد داد، اظهار کرد: در بودجه سال آینده به منظور ایجاد عدالت فضایی محله بهرام‌آباد و دیگر محله‌های مشابه در منطقه هشت باید اعتبارات لازم در نظر گرفته شود.

اجرای تقاطع امید در آینده نزدیک

وی در خصوص مسدود بودن ورودی شهرک امام حسین (ع) در محدوده زینبیه، خاطرنشان کرد: با احداث تقاطع غیر همسطح امید که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد، مشکلات ترافیکی این نقطه از شهر نیز مرتفع خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: از دولت آباد به سمت خیابان آیت الله غفاری، با آزادسازی چند پلاک تجاری جاده فرزانگان احداث شده و ترافیک روان در این محدوده به وجود آمده است.

حسین‌آباد نیازمند بسیاری از زیرساخت‌های شهری

وی با اشاره به ترافیک خیابان حسین‌آباد و نبود پارکینگ در این خیابان، همچنین آزادسازی نیمه تمام اجرای یک طرح در مجاورت مسجد اعظم این محله (واقع در منطقه پنج)، گفت: حسین‌آباد محله‌ای بسیار پر تراکم و نیازمند بسیاری از زیرساخت‌های شهری به ویژه پارکینگ است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه حسین‌آباد به یکی از گلوگاه‌های شهر تبدیل شده است، گفت: طرحی در مجاورت مسجد اعظم در نظر گرفته شده تا با آزادسازی پلاک‌های مسکونی برخی امکانات جدید و پارکینگ برای شهروندان فراهم شود.

وی تاکید کرد: تاکنون ۳۰ پلاک مسکونی از مجموع ۸۰ پلاک موجود در این محدوده آزادسازی شده و برای تسریع در انجام عملیات آزادسازی نیاز به مشارکت هر چه بیشتر شهروندان داریم.

کد خبر 456448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.