کرونا رده بندی گران‌ترین شهرهای جهان را جابجا کرد!

نسخه جدید گزارش هزینه زندگی در شهرهای مختلف جهان به تازگی توسط اکونومیست منتشر شده است؛ اطلاعات جدید نشان می‌دهد که این رده بندی نیز از کرونا در امان نمانده و هزینه‌های زندگی در ۱۳۰ شهر جهان پیرو پاندمی تغییر یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس گزارش اکونومیست چرخش قابل توجهی در هزینه‌های زندگی شهرهای جهان مشاهده شده است به طوری که بر خلاف سال‌های قبل که شهر هنگ کنگ همواره صدرنشین بود، جایگاه نخست امسال نصیب پاریس و سپس زوریخ شده است که امتیاز ۱۰۳ را کسب کرده‌اند و بعد از این دو شهر هنگ کنگ به رده سوم سقوط داشته است.

در رتبه‌های چهارم و پنجم نیز سنگاپور و اوساکا به ترتیب با ۱۰۲ و ۱۰۱ امتیاز قرار دارند. این تغییر جایگاه‌ها به شیوع گسترده ویروس کرونا در این شهرها نسبت داده شده که باعث خروج کارگران خارجی شده است.

بنا بر این گزارش صعود زوریخ و پاریس نیز تصادفی نبوده بلکه تقویت فرانک سوئیس و یورو و همچنین تضعیف دلار این جابجایی‌ها را به همراه داشته است.

علاوه بر این، تحلیل قیمت‌های مصرف کننده نشان می‌دهد که به غیر از برخی از کالاها و خدمات نظیر بازار لباس و خدمات تفریحی تغییرات چشمگیری در قیمت‌ها مشاهده نشده است.

رده بندی گران‌ترین شهرهای جهان در این گزارش به ترتیب زیر آمده است؛

زوریخ سوئیس

پاریس فرانسه

هنگ کنگ چین

سنگاپور

اوساکا ژاپن

ژنو سوئیس

نیویورک آمریکا

کپنهاگ دانمارک

کد خبر 456438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.