«بسیج پیشرو در خدمت و امیدآفرین» شعار هفته بسیج امسال

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان از انتخاب شعار «بسیج پیشرو در خدمت و امیدآفرین» برای هفته بسیج امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز -پنجشنبه، ۲۹ آبانماه- سرتیپ دوم پاسدار مجتبی فدا در نشست خبری خود که به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج برگزار شده بود، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: شجره طیبه بسیج، یادگاری از امام خمینی (ره) است که در طی گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی، منشأ خیر و اقدامات بسیار مفیدی بوده که ثمره آن را می‌توانیم در تاریخ انقلاب اسلامی مشاهده کنیم.

وی افزود: سازمان بسیج در استقرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی نقش مؤثری را ایفا کرده و در مأموریت‌های مقابله با توطئه‌های گروهک‌های داخلی و برقراری امنیت پایدار به نیروهای انتظامی و سایر ارگان‌های حکومتی کمک کرده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: نیروهای بسیجی با فراگیری آموزش‌های مختلف و مشارکت در جبهه‌ها توانستند در طی هشت سال دفاع مقدس حضور مقتدرانه‌ای داشته باشند و در ادامه انقلاب اسلامی نیز در صحنه محرومیت زدایی و مقابله با توطئه‌های دشمنان وارد جبهه جنگ نرم شده و اقدامات شایسته‌ای را در این راستا به منصه ظهور رساندند.

فدا اضافه کرد: برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج از ۳۰ آبانماه آغاز و تا هفتم آذرماه ادامه خواهد داشت. برنامه‌های عمومی این هفته اعم از تبلیغات محیطی و بروز رسانی فعالیت‌های فرهنگی با شعار «بسیج پیشرو در خدمت و امیدآفرین» آغاز می‌شود.

وی افزود: به مناسبت هفته بسیج پویش نصب تصاویر شهدا در معابر استان اصفهان با هدف ترویج و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا انجام می‌شود. در طی هفته بسیج بیش از دو هزار برنامه در سطح پایگاه مقاومت بسیج محلات شهرستان اصفهان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: اولین روز هفته بسیج با عنوان «بسیج معنویت و سلامت» نام‌گذاری شده و به جهت اینکه این روز با آغاز محدودیت‌های کرونایی و شروع فعالیت قرارگاه محافظان محله محور شهید قاسم سلیمانی مصادف است، ۲۲ تیم بهداشتی توسط بسیج جامعه پزشکان به مناطق کم برخوردار استان اصفهان اعزام می‌شوند.

فدا ادامه داد: با توجه به در خواست سازمان انتقال خون تفاهم نامه‌ای توسط بسیج جامعه زنان و این سازمان منعقد می‌شود که طبق آن پویش نذر خون و هر خانه یک پایگاه انتقال خون آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: دومین روز هفته بسیج با عنوان «بسیج فرزند مسجد، خادم مردم» نام‌گذاری شده است. در این روز پویش هر پایگاه یک خدمت و هزار قرارگاه حافظان سلامت در سراسر استان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان اصفهان راه اندازی می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان افزود: این فعالیت‌ها با مشارکت همه دستگاه‌های استان به ویژه هیئت‌های مذهبی، حلال احمر، پایگاه‌های مقاومت بسیج، گروه‌های جهادی، اداره ارشاد اسلامی و شهرداری اصفهان با هدف آموزش و توانمند سازی مردم و شناسایی بیماران و انتقال آنها به مراکز درمانی، قطع زنجیره انتقال کرونا و کمک به کاهش روند شیوع بیماری برگزار خواهد شد. همچنین برنامه تجلیل از شهدای سلامت و تقدیر از کادر پزشکی استان نیز به صورت مجازی در هفته بسیج برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سومین روز هفته بسیج با عنوان «بسیج مبتکر حل مسائل» نام‌گذاری شده است، گفت: به تبعیت از این نام‌گذاری، مجمع غیر حضوری بزرگداشت تشکیل بسیج در دانشگاه‌های استان اصفهان با حضور نخبگان دانشجویی برگزار خواهد شد؛ همچنین پویش لبخند رضایت با هدف ارائه خدمات آموزشی برای دانش آموزان نیازمند اعم از اهدا لوازم‌التحریر و توزیع تبلت‌های آموزشی توسط سپاه و با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و خیرین استان اصفهان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی، اردوهای راهیان نور مجازی برای نخستین بار در کشور برگزار خواهد شد. در این برنامه راویان دفاع مقدس با حضور در مناطق عملیاتی به صورت مجازی مباحث و عملکرد نیروهای نظامی استان اصفهان در طول هشت سال دفاع مقدس را بیان می‌کنند.

فدا با بیان اینکه چهارمین روز هفته بسیج با عنوان «بسیج الگوی سبک زندگی اسلامی» نام‌گذاری شده است، گفت: به همین دلیل ۵۳ پروژه عمرانی، محرومیت زدایی و اقتصادی در نقاط مختلف استان اصفهان اجرا خواهد شد. همچنین از تولیدات فرهنگی مرکز آفرینش‌های بسیج در طی این هفته رونمایی خواهد شد.

وی افزود: پنجمین روز هفته بسیج با عنوان «بسیج ولایی، انقلابی و تمدن ساز» نام‌گذاری شده است که در این راستا ۵۰۰ گروه سرود در مناطق مختلف استان اصفهان به اجرای برنامه خواهند پرداخت و همچنین مرحله چهارم رزمایش کمک مومنانه با هدف توزیع بسته‌های معیشتی بین اقشار نیازمند در این برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان یادآور شد: در هفته بسیج تفاهم نامه‌ای بین سازمان بسیج سازندگان استان اصفهان و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ساخت هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی برای محرومان منعقد خواهد شد.

فدا با بیان اینکه ششمین روز هفته بسیج با عنوان «بسیج نیروی مقاومت ملت ایران» نام گذاری شده است، گفت: در این راستا وب سایت ایام الله با هدف ارائه محتوای غنی و مناسبتی رونمایی می‌شود؛ همچنین برنامه توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه به خانواده‌های نیازمند در طی هفته بسیج برگزار خواهد شد برنامه تجلیل از بسیجیان دستگاه‌های مختلف به صورت ارتباط تصویری با استاندار اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آخرین روز هفته بسیج با عنوان «بسیج، خدمت مومنانه و ایثارگری» نام گذاری شده است، گفت: در این روز برنامه تجدید میثاق با امام خمینی (ره) و شهدای دفاع مقدس با حضور بسیجیان و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مزار گلستان شهدا برگزار خواهد شد. در این روز طرح اکرام ایثارگران بسیجی و پویش ختم ۲۳ هزار صلوات به مناسب عطرافشانی مزار شهدا برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تاکید کرد: در طی هفته بسیج برنامه‌ها و جلسات مختلفی به صورت وبینار با حضور فرماندهان به مناسبت سالروز تشکیل بسیج برگزار خواهد شد. مسابقات فرهنگی اعم از حفظ دعای هفتم صحیفه سجادیه، ختم قرآن کریم و توزیع ۱۰ هزار جلد کتاب بین پایگاه‌های مقاومت بسیج استان اصفهان برگزار خواهد شد؛ همچنین طرح تشکیل میز خدمت توسط بسیج مهندسان و ادارات استان اصفهان و همچنین طرح تهیه و توزیع ۷۰ هزار بسته معیشتی با محوریت بسیج دانشجویی به محرومین برگزار خواهد شد.

فدا در پایان خاطرنشان کرد: تا امروز حدود ۵۰ انبار کالاهای اساسی اعم از روغن، تخم مرغ، آرد، لوازم خانگی و… توسط بسیجیان با هماهنگی اداره صمت و دستگاه غذایی کشف شده است. بسیج در راستای طرح نظارت بر قیمت‌ها با همکاری اداره صمت و اتاق اصناف به اجرای اقدامات توجیهی و آموزشی می‌پردازد

کد خبر 456435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.