کاهش ۸۰ دقیقه‌ای زمان سفر با بهره‌برداری از آزادراه شرق/افتتاح ۹ آزادراه تا پایان ۱۴۰۰

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: افتتاح آزاد راه شرق اصفهان به کاهش ترافیک مرکز کشور کمک خواهد کرد و مسافران حدود ۸۰ دقیقه کاهش زمان سفر خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خیرالله خادمی صبح امروز - پنجشنبه ۲۹- در آئین بهره برداری از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در ارتباط از طریق ویدئو کنفرانس با حسن روحانی رئیس جمهور، اظهار کرد: طرح‌های بسیار خوبی در بخش توسعه آزادراه کشور در حال اجرا است و هم اکنون ۲۵۰۰ کیلومتر مسیر آزادراه در حال بهره برداری و برای ۱۳۴۵ کیلومتر سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۵۰ درصد پروژه آزادراهی در دست اجرا است، ادامه داد: براساس اولویت بندی وزیر راه و شهرسازی که به تصویب سازمان برنامه و بودجه رسید ۹ پروژه آزادراهی که پیشرفت فیزیکی بالاتر و تأثیر بیشتری در شبکه آزادراهی کشور داشتند در اولویت بهره برداری سال ۹۹- ۱۴۰۰ قرار گرفتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خاطرنشان کرد: مجموع طول این ۹ پروژه آزاد راهی بالغ بر ۶۵۱ کیلومتر است و مبلغ سرمایه گذاری نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد تومان است که با سرمایه گذاری و همکاری بخش خصوصی و دولت در حال اجرا است.

خادمی افتتاح فاز اول آزادراه کنار گذر شرق اصفهان را نخستین پروژه از تعداد ۹ پروژه وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: دومین آزاد راه و ابر پروژه ما کنارگذر جنوبی تهران- کرج در حال اجرا است؛ همچنین پروژه آزادراه‌های اراک - خرم آباد، اصفهان- شیراز به طول ۲۲۵ کیلومتر، باقی مانده پروژه آزادراه منجیل- رودبار، مرند- تبریز، آزاد راه منطقه دو تهران به شمال، مراغه- هشت رود و نهمین پروژه بخشی از پروژه حرم تا حرم گرمسار تا سمنان است که بخشی از آن امسال و بخشی تا تابستان ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برای پروژه آزادراه کنار گذر شرق اصفهان ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: ارزش بروز سرمایه گذاری ۱,۳۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود که ۷۰ درصد را بخش خصوصی و ۳۰ درصد دولت هزینه کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سرمایه گذار سابق پروژه آزاد راه شرق حدود ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد، افزود: اعتبار این پروژه در مجموع ۱,۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

خادمی اظهار کرد: قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان- ۳۰ کیلومتر باقی مانده- نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید اما هدف گذاری پروژه تا تابستان ۱۴۰۰ بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز پروژه کنار گذر به طول ۶۳ کیلومتر بهره برداری شد، خاطرنشان کرد: افتتاح این پروژه به کاهش ترافیک مرکز کشور کمک خواهد کرد و مسافران حدود ۸۰ دقیقه کاهش زمان سفر خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پایان این آئین تمبر اختصاصی آزاد راه شرق اصفهان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری رونمایی شد.

کد خبر 456425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.