چالش شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر در اخذ درآمد پایدار

رئیس شورای شهر شلمان گفت: در شهرهایی با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر که درامد پایدار شهری کسب نمی‌شود، پروژه‌های عمرانی بلاتکلیف مانده و سرعت لازم برای اجرا را برخوردار نیست.

حسن درکشیده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ۹۰ درصد از یک‌هزار و ۲۰۰ شهرداری فعال در کشور با درآمدهای جاری اداره می‌شوند، اظهار کرد: دولت برای مدیریت شهری حداقلی‌ترین میزان اعتبار را در نظر می‌گیرد.

رئیس شورای شهر شلمان خاطرنشان کرد، وقتی دولت تأمین اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌ها توسط شهرداری‌ها را در دستور کار قرار نمی‌دهد، در اجرای پروژه‌هایی با ابعاد ملی و استانی با مشکل مواجهه می‌شویم.

وی با بیان اینکه با گذشت نیم سال اول، کمترین اعتبار از سوی دولت و استانداری برای تأمین اعتبار پروژه‌های شهر شلمان دریافت نکرده‌ایم، تصریح کرد: چندین پروژه به علت کمبود اعتبار به‌صورت نیمه کاره رها شده است.

رئیس شورای شهر شلمان گفت: در شهرهایی با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر که درآمد پایدار شهری کسب نمی‌شود، پروژه‌های عمرانی بلاتکلیف مانده و سرعت لازم برای اجرا را برخوردار نیست.

درکشیده با بیان اینکه شهر شلمان با جمعیت پایین‌تر از استاندارد ۱۰ هزار نفری از درآمد شهری پایدار بی‌نصیب است، تصریح کرد: از دولت و مجموعه اجرایی درخواست داریم جهت افزایش اعتبارات به این شهر نگاه جدی تری داشته باشند.

رئیس شورای شهر شلمان با بیان اینکه طغیان رودخانه اصلی شهر که هرساله خسارات زیادی به حاشیه نشینان این منطقه وارد می‌کند از چالش‌های اصلی شهر است، تاکید کرد: در سنوات گذشته توانسته‌ایم با درآمدهای محدود بخشی از محدوده شهری متصل به این رودخانه را ترمیم و بازسازی کنیم.

وی با تاکید براینکه سست بودن خاک حاشیه رودخانه شهر شلمان بدون گابیون بندی و دیواره گذاری ممکن است خسارات جبران ناپذیری در این شهر ایجاد کند، گفت: هشت نقطه حساس که احتمال حادثه وجود دارد باید هرچه زودتر سازماندهی و گابیون بندی اجرا شود.

به گزارش ایمنا، شَلمان یکی از شهرهای بخش کومله شهرستان لنگرود در استان گیلان است. رودخانه «شلمان رود» که از کوه‌های البرز ناتشکوه سرچشمه می‌گیرد با گذر از مناطق کوهستانی و جلگه‌ای، از جمله شلمان، سرانجام به دریای خزر می‌ریزد. این رودخانه، شلمان را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرده‌است.

کد خبر 456415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.