روتردام در برابر کرونا پایدار می‌شود

تعالی پایداری برای شهرها تنها به ارائه استراتژی در واکنش به کووید-19 صورت نخواهد گرفت بلکه مقامات در اغلب شهرهای جهان قصد دارند اقداماتی جدی برای ایجاد شهرهای پایدار در پیش گیرند چراکه عملی‌ترین کردن این مفهوم در شرایط پاندمی فعلی بسیار حیاتی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان ارشد پایداری شهر روتردام، از کلانشهرهای هلند، بر این باورند که آن‌ها به مرحله جدیدی از طراحی شهری گام نهاده و ادعا کرده‌اند که تا امروز تنها در تلاش برای یافتن پاسخ به این پرسش بوده‌اند که چرا پایداری شهری مهم است اما کووید -۱۹ باعث شد این افراد بر چگونه ساختن شهرهای پایدار تمرکز کنند. این در حالی است که روتردام از پیشگامان پایداری در جهان به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۴، افراد زیادی را به عنوان مجریان ارشد برای ایجاد پایداری در شهر استخدام کرد و در سال ۲۰۱۶، به راه‌اندازی اولین استراتژی پایداری مستند خود پرداخت.

تیم مجریان پایداری روتردام، پس از شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفتند استراتژی‌های پایدار خود را زیر سایه پاندمی و سایر یافته‌های تحقیقاتی خود در چند سال گذشته، به روز کنند. در سال ۲۰۱۶، هفت ویژگی اصلی یعنی اندیشمندی، تدبیر، قدرت، انعطاف، فراوانی، جامعیت و یکپارچگی برای پایداری روتردام مورد توجه قرار گرفت که با ظهور ویروس کرونا، مورد اول یعنی اندیشمندی از اهمیت بیشتری برخوردار شد. در واقع مقامات روتردامی در تلاشند به چگونگی ایجاد شهرهای پایدار دست یابند و به همین دلیل، از تجربیاتی که تا کنون از پاندمی کرونا کسب کرده‌اند برای ایجاد یک مبنای ساختاری برای مقابله با آسیب‌پذیری در مواجهه با بحران‌هایی نظیر کرونا در آینده بهره گرفته‌اند.

مقامات روتردام برای بهبود وضعیت بحرانی اقتصاد ناشی از انتشار ویروس کرونا از ایجاد هفت پروژه شهری جدید خبر داده‌اند که پیاده‌سازی آن‌ها رونق اقتصادی و زیست‌پذیری را برای شهر و شهروندان در پی خواهد داشت.

تمرکز تمامی این هفت پروژه بر ادغام فضای سبز شهری با بافت بتنی شهر است که ساخت پیاده‌راه‌های سبز موسوم به "ریه‌های سبز" و ساخت ایوان شهری از جمله این پروژه‌ها است.

کد خبر 456411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.