انباشت بدهی شهرداری فومن به نهاد کتابخانه‌ها

شهردار فومن گفت: متأسفانه مطالبات نیم درصد از درآمد شهرداری در سه سال گذشته به کتابخانه عمومی این شهرستان پرداخت نشده و شهرداری مبالغ زیادی به این نهاد بدهکار است.

رضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ که بنده تصدی مدیریت شهری فومن را برعهده گرفتم، بدهی زیادی از شهرداران قبلی به نهاد کتابخانه های عمومی باقیمانده بود، که بخشی از آن را پرداخت کردم.

وی افزود: از سال ۱۳۹۶، حدود ۵۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سال ۱۳۹۷، ۵۴ میلیون تومان و از سال ۱۳۹۸ نیز ۷۷ میلیون تومان بدهی نیم درصد شهرداری به کتابخانه‌های عمومی شهرستان باقیمانده بود که از بابت درآمد سال ۱۳۹۸، مدیریت شهری مبلغ ۳۶ میلیون تومان به حساب این نهاد واریز کرد.

شهردار فومن تاکید کرد: این بدهی‌ها معوقه شهرداری باید براساس بودجه بندی به مرور زمان به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان واریز شود.

محمدی عنوان کرد: بین وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به تازگی مکاتباتی انجام شده که طبق آن اگر شهرداری‌ها بدهی قابل توجهی به کتابخانه‌های عمومی داشته باشند، این بدهی توسط وزارتخانه‌های مذکور از محل اعتبارات تخصیص یافته سالیانه به شهرداری کسر و به صورت مستقیم طی چند مرحله به حساب این نهاد واریز شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری به منظور حمایت از یکی ناشران بومی، بخشی از کتاب‌های آن را خریداری کرده است، همچنین شهرداری برای ترویج کتاب و کتابخوانی در این هفته تبلیغات محیطی شهری را برای معرفی کتاب و نمایشگاه کتاب رایگان در اختیار ناشران و برگزارکنندگان آن قرار می‌دهد.

کد خبر 456408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.