۲ پروژه فرودگاه شهیدبهشتی اصفهان به بهره برداری رسید

ترمینال پروازهای بین المللی و پارکینگ جدید هواپیما فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز - پنجشنبه ۲۹ آبان- ترمینال پروازهای بین المللی و پارکینگ جدید فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به طور همزمان با افتتاح آزادراه کنارگذر شرق اصفهان توسط حسن روحانی رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این طرح مساحت ترمینال پروازهای خارجی از ۶ هزار متر مربع به ۱۵ هزار مترمربع می‌رسد و همچنین موتورخانه تأسیسات به یک هزار مترمربع افزایش می‌یابد. اعتبار این پروژه بالغ بر ۷۶۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی بوده است که البته اعتبار تجمیعی طرح توسعه ترمینال پروازهای بین المللی با پروژه موتورخانه تأسیسات و جایگاه تشریفات اختصاصی ( cip) به ارزش روز پروژه دو هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی برآورد می‌شود.

مجموع اعتبارات پروژه‌های بهره برداری شده ۲,۶۵۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی پروژه توسعه ترمینال پروازهای بین المللی و تأسیسات و زیرساخت‌های فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با هدف پذیرش همزمان پروازهای بین المللی و تأمین فضای استاندارد جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران و مراجعه کنندگان و سازمان‌های خدمات رسان اجرا شده است.

ارتقا تسهیلات و امکانات ترمینالی به منظور افزایش رضایتمندی مسافران، رعایت الزامات بین المللی و افزایش سطح خدمات، تأمین فضای استاندارد در ترمینال برای مسافران و عوامل خدمت رسان و تأمین ظرفیت سرمایش و گرمایش مورد نیاز ترمینال‌ها و اماکن فرودگاهی از جمله اهداف این طرح است.

با بهره برداری از این طرح ظرفیت پذیرش سالانه مسافر در ترمینال‌ها از ۲.۵ میلیون نفر به ۳.۵ میلیون نفر افزایش می‌یابد.

در ادامه پارکینگ جدید فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به مساحت ۹۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید. پارکینگ قدیم فرودگاه نیز به مساحت ۱۱۲ هزار و ۴۶۴ مترمربع بهسازی شده است. طرح توسعه و بهسازی پارکینگ هواپیما ( APRON) فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با اعتباری بالغ بر ۵۳۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی اجرا شده است که ارزش روز پروژه ۷۶۸ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

با بهره برداری از این طرح ظرفیت پذیرش همزمان هواپیما از ۱۰ به ۲۰ موقعیت پارک افزایش می‌یابد.

تأمین موقعیت پارک استاندارد برای انواع هواپیما، ارتقا ایمنی و ارائه خدمات ایمن و مطلوب به پروازها، تأمین فضای پارک مورد نیاز برای پروازهای دایورتی، باری و مسافری، ظرفیت سازی برای مسیرهای جدید پروازی و ارتقا جایگاه فرودگاه به عنوان فرودگاه یاری رسان به فرودگاه‌های منطقه در شرایط غیر مترقبه و بحران از جمله اهداف این پروژه است.

کد خبر 456385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.