فولاد - استقلال/ دوئل تفکرات آبی‌های دیروز در اهواز

استقلال و فولاد در حالی عصر فردا (جمعه) در اهواز به مصاف هم خواهند رفت که مربیانی روی نیمکت دارند که روزگاری بازوبند کاپیتانی آبی‌ها را بر دست می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال از ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه فردا جمعه - ۳۰ آذر ماه - در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز (فولاد آرنا) میهمان سرخ‌پوشان اهوازی خواهد بود. شاگردان فکری که لیگ بیستم را با پیروزی مقتدرانه برابر مس رفسنجان آغاز کردند، حالا امیدوارند تا با پیروزی در حساس‌ترین نبرد هفته دوم، اختلاف با مدعیان را از همین ابتدا کار افزایش دهند. آن طرف میدان فولاد پس از آنکه در فولاد شهر در واپسین دقایق از شکست گریخت، به دنبال غلبه بر میهمانش هست تا خود را به در اندازه‌های یک مدعی در لیگ بیستم معرفی کند.

دست باز فکری با ثبت خریدهای جدید

محمود فکری که کمتر از یک ماه مانده به آغاز فصل جدید سکان هدایت تیم سابق را بر عهده گرفت، توانست در همین فرصت کم به استقلال سر و سامان بخشیده و سه امتیاز اول را به راحتی هر چه تمام‌تر دشت کند. استقلال که برخلاف چند فصل گذشته تغییرات چندانی نداشت و به جز جدایی علی کریمی و روزبه چشمی، مهره کلیدی دیگری را از دست نداد تا دست فکری برای چیدمان نفراتش حسابی باز باشد.

از سوی دیگر با پرداخت مطالبات شفر، آبی‌ها موفق شدند تا پنجره نقل و انتقالاتی‌شان را باز کرده و قرارداد بازیکنان جدیدی که در تابستان جذب کرده بودند را ثبت کنند. به این ترتیب نفرات جدیدی مثل محمد حسین مرادمند، بابک مرادی، مهدی مهدی پور قادر خواهند بود برای این تیم تهرانی مقابل فولاد به میدان روند. همچنین با رسیدن حکم نهایی محمد رشید مظاهری از سوی کمیته انضباطی حالا این دروازبان ملی‌پوش رسماً می‌تواند حفاظت از دروازه استقلال را در اختیار بگیرد. با این حال باید منتظر ماند و دید که فکری برای نبرد فردا به کدام یک از دو گلر خود اعتماد خواهد کرد؟

فولاد امسال هم مدعی است؟

فولاد خوزستان پس از سپری کردن فصلی رویایی با جواد نکونام و کسب جواز حضور در لیگ قهرمانان پس از سال‌ها دوری از این رقابت‌ها، مسئولین این باشگاه برای بیستمین دوره لیگ دوباره به نکونام اعتماد کرده و امیدوارند تا این سرمربی جوان دوباره جواب اعتمادشان را به خوبی بدهد. سرخ‌های اهوازی عملکرد نسبتاً قابل قبولی در نقل و انتقالات نیز داشتند. آن‌ها ساسان انصاری را دوباره به اهواز باز گردانده و محسن فروزان، مهران درخشان مهر و محمد میری را جذب کردند تا برای مدعی شدن کم و کسری نداشته باشند.

با این وجود آغاز فولاد در هفته نخست چنگی به دل نزد. آن‌ها اگر چه در فولادشهر مقابل ذوب آهنی که بسیاری از نفرات اصلی را از دست داده پیش افتادند اما کامبک خوردند و از حریف عقب افتادند. اعلام پنالتی بحث برانگیز در دقیقه ۹۵ به داد فولاد و نکونام رسید تا آن‌ها از جدال با گاندوهای اصفهانی دست خالی بیرون نرفته و لیگ را با شکست استارت نزنند.

نکونام-فکری؛ جدال کاپیتان‌های دو نسل استقلال

یکی از نکات قابل توجه این مسابقه حساس، تقابل آبی‌های سابق این بار در کسوت سرمربی است. یک سوی میدان محمود فکری با سابقه سال‌ها بستن بازوبند کاپیتانی استقلال حضور دارد و در طرف دیگر، جواد نکونام کاپیتان سابق استقلال و تیم ملی آماده این نبرد مهیج است. البته این نخستین تقابل فکری و نکونام نیست و آن‌ها در هفته‌های پایانی فصل قبلی و در شرایطی که فکری روی نیمکت نساجی نشسته بود، به مصاف هم رفته بودند. دیداری که حاشیه‌های فراوانی از تعویق تا تغییر پیروزی دو گله فولاد به شکست توسط نساجی داشت تا شاید همین سه امتیاز، دست نکونام از فولاد را کوتاه کند.

اعتراض فراوان نکونام به داوری در کنفرانس پس از این بازی و فکری که با وجود پیروزی نیز از داور گله مند بود، باعث شد تا جنجال فراوانی ایجاد شود. همچنین نام نکونام به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری استقلال در کنار محمود فکری بارها و بارها شنیده شد و حالا شاید نبرد هیجان انگیز عصر فردا، فرصت مناسبی برای هر دو سرمربی جوان باشد تا توانمندی‌هایشان را به رخ بکشند.

آبی‌ها به دنبال انتقام ناکامی‌ها فصل گذشته مقابل فولاد

استقلال در هر دو دیداری که در فصل گذشته رو در روی فولاد قرار گرفت کاری را پیش نبرد و یک برد و یک باخت عایدش شد. آن‌ها با هدایت استراماچونی در هفته دوم لیگ نوزدهم در حالی که تا دقیقه ۹۵ در خانه با یک گل پیروز میدان بودند، قفل دروازه‌شان گشوده شد تا نوار ناکامی‌های استرا در چند هفته آغازین ادامه یابد.

ماجرا دیدار برگشت اما کاملاً متفاوت و پر حاشیه بود. نبردی که ابتدا به علت حضور استقلال در پلی‌آف آسیا به تعویق افتاد و شیوع ویروس کرونا چند ماه دیگر نیز آن را عقب انداخت. با این حال بازی دو تیم در نیم فصل دوم، اولین مسابقه پس از تعطیلی رقابت‌ها بود. مصافی که ۹ نفره شدن آبی‌ها و شکست استقلال همراه شد. حاشیه البته تنها به داوری و ۹۰ دقیقه مسابقه محدود نشد و مثبت شدن تست بسیاری از بازیکنان هر دو تیم شرایط استرس‌زایی را میان همه تیم‌های لیگ برتری به وجود آورد.

کد خبر 456381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.