مرمت بقعه آقانورالدین عراقی با مشارکت شورای شهر اراک

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک از مشارکت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی شورای شهر برای مرمت و احیای بقعه آقانورالدین عراقی در این شهرستان خبر داد.

محمدعلی آقازیارتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در روزهای گذشته در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای شهر، اداره‌کل اوقاف و سپاه پاسداران اراک در محل بقعه تاریخی آقا نورالدین برگزار و مقرر شد که با مشارکت میراث فرهنگی استان و شورای شهر پیگیری‌های لازم برای تسریع در انجام مرمت و بازسازی بنا در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای این عملیات مرمتی، مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که مبلغ یک میلیارد ریال آن توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن توسط شورای شهر تأمین و مرمت با نظارت این اداره‌کل انجام خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک در ادامه افزود: در این فاز از مرمت بنا، پشت‌بام بقعه پیش‌گفته و همچنین دیوار، مرمت (کاه‌گل) خواهند شد.

وی با تأکید بر اهمیت حفاظت و مرمت از بناهای مذهبی و تاریخی استان افزود: این تعامل باعث احیای ابنیه تاریخی موقوفی می‌شود و همه ابنیه تاریخی وقفی به صورت مشارکتی مرمت و احیا شوند.

آقازیارتی خاطرنشان کرد: «بنای آرامگاهی آقانورالدین عراقی (اراکی) مربوط به دوره قاجار و به شماره ۳۴۷۷ در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با حفظ، احیا و مرمت جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و موقوفه‌ها، شرایط و زمینه برای صیانت از این آثار فراهم خواهد شد.

کد خبر 456378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.