تشکیلات خودگردان فلسطین، سفرای خود را راهی امارات و بحرین می‌کند

تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از آنکه سفیر خود در امارات و بحرین به دلیل عادی‌سازی روابط این دو کشور با رژیم صهیونیستی فراخوانده بود، به منامه و ابوظبی بازگردانده است.

به گزارش ایمنا، تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از دو ماه، سفیران خود را به امارات عربی متحده و بحرین برمی‌گرداند.

مقام مسئولی در تشکیلات خودگردان فلسطین به شبکه سعودی العربیه و خبرگزاری رویترز انگلیس گفته است که رام‌الله سفرای خود در منامه و ابوظبی را راهی بحرین و امارات کرده است.

حدود دو ماه پیش بود که امارات و بحرین با میانجی‌گری واشنگتن، توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در کاخ سفید امضا کردند و امروز نیز هیأت بلندپایه بحرینی به ریاست «عبداللطیف بن رشید الزیانی»، وزیر خارجه بحرین به تل‌آویو رسید و رسما از مقامات صهیونیست خواست سفارتشان را در منامه باز کنند.

«محمد اشتیه»، نخست وزیر تشکیلات خودگردان امروز گفت که تل‌آویو طی سندی متعهد شده که به توافقات با این تشکیلات پایبند خواهد بود و به همین دلیل ارتباط با تل‌آویو از سر گرفته می‌شود. این همکاری‌ها شش ماه بود که متوقف شده بود .

جنبش‌های مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، جهاد اسلامی و جبهه مردمی فلسطین (فرماندهی کل) به تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس برای از سرگیری هماهنگی‌ها و همکاری‌ها با رژیم صهیونیستی اعتراض و آن را شدیدا محکوم کردند.

گروه‌های فلسطینی نیمه اول شهریور در سطح دبیران کل به میزبانی لبنان و به ریاست  محمود عباس، رئیس این تشکیلات از طریق ویدئو کنفرانس طی نشستی برای اولین بار بعد از سال‌ها بر ضرورت اتحاد برای مقابله با توطئه‌های ضد فلسطینی و مقابله با اشغالگران صهیونیست تأکید کردند.

حماس در بیانیه دیروز خود تأکید کرد: «تشکیلات خودگردان خروجی‌ها و تصمیمات نشست تاریخی دبیران کل گروه‌های فلسطین (در لبنان) را پشت گوش انداخته و نادیده گرفته است.»

منبع: فارس

کد خبر 456367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.