آغاز روند کاهشی قیمت گوشت در بازار

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به انباشت دام در دامداری ها، قیمت گوشت روند کاهشی به خود گرفته است.

به گزارش ایمنا، رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور، از روند کاهشی قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر قیمت دام به سبب انباشت تعدادی دام در دامداری‌ها با روند کاهشی به قیمت منطقی خود رسیده است.

وی افزود: طی ۲ تا ۳ هفته اخیر، قیمت گوشت به یکباره با ایجاد جو روانی در بازار جهش چشمگیری داشت، در حالیکه هم اکنون به سبب انباشتگی در دامداری‌ها نیاز است که مقداری دام از دامداران خرید تضمینی شود.

پوریان درباره آینده بازار گوشت بیان کرد: با توجه به شرایط انباشت دام در بخش سبک و سنگین پیش بینی می‌شود که روند کاهشی قیمت در بازار ادامه یابد.

این مقام مسئول متوسط قیمت هر کیلو گوساله نر را ۲۵ هزار تومان و گوسفند را ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون در برخی استان‌ها گوساله با نرخ ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان و گوسفند با قیمت  ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید دام ۳۰ درصد رشد داشته است، بیان کرد: برآوردها حاکی از آن است که تا پایان سال جمعیت دامی افزایش یابد که با این وجود قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

رئیس شورای تامین کنندگان دام جمعیت دام سبک را ۷۰ میلیون راس و دام سنگین را ۶۸ میلیون راس اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۴ میلیون راس دام سبک گوسفندی در کشور مازاد است.

وی گفت: با احتساب جمعیت دام عشایر حدود ۱۲۰ هزار راس دام آماده کشتار وجود دارد که برای کاهش هزینه‌های دامدار باید خرید تضمینی صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 456359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.