خزانه‌داری آمریکا وزیر اطلاعات را تحریم کرد

وزرات خزانه‌داری آمریکا از تحریم ۵۸ شخص حقیقی و حقوقی ایرانی از جمله وزیر اطلاعات و همچنین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش ایمنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای مدعی تحریم ۹ شخص حقیقی و ۴۹ شرکت و نهاد ایرانی شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرده است که نام ۹ مقام ایرانی از جمله «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات و «امیرمنصور برقعی» قائم مقام بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به فهرست اشخاص تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری به شمار می‌رود، اضافه شده است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۴۹ نهاد و شرکت ایرانی از جمله بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، شرکت عمران و مسکن ایران، شرکت نفت بهران و شرکت ایران تایر نیز هدف تحریم‌های این وزارتخانه قرار گرفته و نامشان به فهرست نهادهای تحت تحریم اوفک افزوده شده است.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ تحریم‌های مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران حتی در روزهای اوج تحریم‌ها نیز بارها تأکید کردند که ایران هرگز مذاکره تحت فشار با دولتی را که به پیمان‌های قبلی خود پایبند نبوده است نخواهد پذیرفت.

اگرچه تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در گزارش‌های اخیر خود از تخلیه شدن اثر این تحریم‌ها سخن گفته‌اند.

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود از چشم‌انداز اقتصاد جهانی، پیش‌بینی کرده است که ایران در سال جاری میلادی همانند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان (اعم از درحال‌توسعه، نوظهور یا توسعه‌یافته) در سال جاری میلادی تحت تأثیر بحران جهانی کرونا رشد اقتصادی منفی را تجربه خواهد کرد، اما نرخ رشد اقتصادی ایران برای سال آینده میلادی ۳.۱ درصد پیش‌بینی شده است.

دولت ترامپ در ماه‌های اخیر برای نشان دادن اینکه سیاست موسوم به فشار حداکثری علیه ایران همچنان پابرجا و مؤثر است، اقدام به وضع تحریم‌های تکراری علیه افراد، نهادها و شرکت‌های سرشناس ایرانی کرده و یا گاهی افراد و شرکت‌های ناشناس را با تبلیغات وسیع به فهرست تحریم‌های خود افزوده است!

چندی پیش شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در گزارشی تأکید کرده بود که سیاست تحریم علیه ایران به آخر خط رسیده است و آمریکا گزینه‌های زیادی برای اعمال تحریم‌های بیشتر در اختیار ندارد.

منبع: تسنیم

کد خبر 456343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.