سرمربی تیم ملی والیبال انتخاب شد

ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال ایران شد. او با امضای قراردادش و فرستادن آن برای فدراسیون فروردین‌ماه به تهران می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از خبر ورزشی سرانجام بعد از ۷ ماه ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال ایران شد. او با امضای قراردادش و فرستادن آن برای فدراسیون فروردین‌ماه به تهران می‌آید.

فدراسیون دوم اردیبهشت‌ماه بود که با شیوع کرونا و لغو همه مسابقات و المپیک توکیو، قرارداد با مرد مونته‌نگرویی را رسماً فسخ کرد. فدراسیون کم‌کم رایزنی‌هایش را برای استخدام سرمربی جدید شروع کرد و حتی به گفته محمدرضا داورزنی توافق اولیه را هم انجام گرفته بود، بدون اینکه اسمی مطرح شود.

وقتی اسم ۱۳ کاندیدا روی میز کمیته فنی بود، خیلی‌ها ولادیمیر آلکنوی روسی را گزینه اصلی دانستند. مربی با رزومه قوی و قهرمانی و سومی المپیکش بدجوری چشم را خیره می‌کرد. مربی با دیسیپلین که به جز تیم باشگاهی زنیت کازان، تیم ملی ندارد و شاید بتواند با صعود تیم ملی والیبال ایران به جمع چهار تیم اول المپیک توکیو، به فدراسیون والیبال برای تحقق آرمانش کمک کند.

هرچند گفته می‌شد قرار است کمیته فنی در جلسه امروز سرمربی را معرفی کند اما محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال دیروز با خبر امضای قرارداد با آلکنو خیال همه را راحت کرد. او می‌گوید: «استخدام آلکنو تا حدود زیادی تمام شده و قراردادش را دوشنبه برایش فرستادیم تا با امضا رسمی شود.

در قرارداد آلکنو همه جوانب و مقررات حقوقی رعایت شده و نهایتاً تا فردا، پس فردا رسمی می‌شود. هرچند ما آلکنو را سرمربی تیم ملی می‌دانیم اما برای رسمیت این قضیه او باید قراردادش را امضا کند.»

به گفته رئیس فدراسیون والیبال آلکنو فروردین‌ماه سال آینده به تهران می‌آید: «او قرار است فروردین‌ماه سال آینده به ایران بیاید. البته آلکنو به محض امضای قرارداد، کارش را با بررسی و ارزیابی حریفان ایران در المپیک توکیو شروع می‌کند.»

مرد منضبط روسی مثل همیشه، دستیار ایتالیایی‌اش را هم به ایران می‌آورد؛ مربی که به گفته امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی مغز متفکر آلکنو محسوب می‌شود. هرچند به گفته رئیس فدراسیون والیبال، دستیاران ایرانی هم کنار سرمربی روسی هستند: «توماس توتولو، دستیار ایتالیای آلکنو هم هست و از این نظر بابت عدم تسلط سرمربی به زبان انگلیسی خیلی نگرانی وجود ندارد. البته قرار است دستیاران کولاکوویچ هم کنار آلکنو باشند. در واقع سه، چهار مربی ایرانی به سرمربی تیم ملی در اردو کمک می‌کنند.»

البته خیلی‌ها معتقدند به دلیل تفاوت سبک والیبال روسیه با ایران، شاید آلکنو برای کار در تیم ملی به مشکل بخورد اما سختگیری‌هایش بازیکنان ملی‌پوش ایران را راه می‌اندازد. او با اینکه از ایرانی‌ها فاصله دارد اما با آنالیز تک‌به‌تک بازیکنان در سه مسابقه مهم قهرمانی جهان ۲۰۱۴، المپیک ۲۰۱۶ ریو و قهرمانی جهان ۲۰۱۸ خیلی خوب ضعف و قوت‌هایشان را می‌شناسد.

ولادیمیر آلکنو با امضای قراردادش از فروردین‌ماه تا آخر مرداد ۱۴۰۰ سرمربی تیم ملی والیبال است. هرچند به قول محمدرضا داورزنی او بعد از امضای قرارداد کارش را با آنالیز حریفان ایران در المپیک شروع می‌کند اما از فروردین‌ماه حقوق بگیر ایرانی‌ها می‌شود. اگرچه بعضی‌ها نگران میزان قرارداد سرمربی روسی هستند، آن هم با نوسان ارز اما به گفته رئیس فدراسیون والیبال حقوق مربی روسی در این ۵ ماه بیشتر از ایگور کولاکوویچ نیست.

رزومه ولادیمیر آلنکو

نام کامل‌: ولادیمیر رومانوویچ آلکنو
ملیت: روسیه
تاریخ تولد: ۴ دسامبر ۱۹۶۶ (۵۴ ساله) - پولوتسک
قد: ۱٫۹۶ سانتیمتر

افتخارات مربیگری آلکنو با تیم ملی روسیه

حضور در سه دوره بازی‌های المپیک
سومی - المپیک ۲۰۰۸ پکن
قهرمانی - المپیک ۲۰۱۲ لندن
چهارمی - المپیک ۲۰۱۶ ریو
نایب‌قهرمانی - لیگ جهانی ۲۰۰۷
نایب‌قهرمانی - جام جهانی ۲۰۰۸
قهرمانی - جام جهانی ۲۰۱۱
قهرمانی - لیگ جهانی ۲۰۱۱

افتخارات آلکنو با تیم‌های باشگاهی

قهرمانی جام‌حذفی فرانسه با تیم تورز وی. بی ۲۰۰۳
قهرمانی لیگ فرانسه پروآ ۲۰۰۴
قهرمانی لیگ روسیه - دینامو مسکو ۲۰۰۶
قهرمانی جام‌حذفی روسیه - دینامو مسکو
قهرمانی سوپر لیگ روسیه - زنیت کازان ۲۰۰۸
قهرمانی سوپر لیگ روسیه - زنیت‌کازان
قهرمانی سوپر لیگ روسیه- زنیت‌کازان
قهرمانی سوپر لیگ روسیه - زنیت‌کازان
قهرمانی سوپر لیگ روسیه - زنیت‌کازان
قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا با زنیت‌کازان از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸

جوایز فردی

مدال افتخار به فرمان پوتین رئیس‌جمهور روسیه ۲۰۱۳
نشان دوستی - ۲۰۱۹

کد خبر 456329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.