حمایت بانک سرمایه گذاری اروپا از طرح‌های شهری ایتالیا

بانک سرمایه گذاری اروپا اعلام کرده که از تمامی طرح‌های پایدار بخش دولتی شهر ترنتو ایتالیا در شرایط بحران اقتصادی کرونا حمایت مالی خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس توافق نامه، بانک سرمایه گذاری اروپا مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو برای این شهر فراهم خواهد کرد که تاکنون ۱۶۰ میلیون یورو آن نهایی شده است. شهرداری ترنتو و نهادهای عمومی مسئول خرج این میزان بودجه برای توسعه اقتصادی و زیربناهای ساختاری شهر معرفی شده‌اند.

حمل و نقل پایدار، زیرساخت‌های عمومی، بهره‌وری انرژی، منابع انرژی تجدید پذیر، توسعه شهری، بخش‌های نوسازی شهری و مقابله با تغییرات آب و هوا از جمله حوزه‌هایی است که قرار است توسط بانک سرمایه گذاری اروپا حمایت مالی شوند.

این بانک همچنین، حمایت‌های خود را از شهرداری‌ها برای پروژه‌هایی که اثرات اجتماعی و اقتصادی کرونا را در شهرها کاهش می‌دهد اعلام کرده است. برای مثال، طرح‌های ارتقای سیستم حمل و نقل شهری می‌تواند از بهترین گزینه‌های دریافت کمک باشد.

سررسید این وام ۲۰ سال با مهلت چهار سال دیرکرد در پرداخت است. ترنتو نخستین شهر ایتالیایی است که برای نجات وضعیت اقتصادی و اجتماعی پساکرونا از چنین حمایت مالی برخوردار می‌شود.

ایتالیا از جمله کشورهایی در جهان بود که در ابتدای اپیدمی بیشترین ضربه را متحمل شد و برای مدتی این کشور رکورد و نوسانات بسیار شدیدی را در تمامی حوزه‌ها و به ویژه حمل و نقل تجربه کرد.

در حال حاضر یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۷۲ مبتلا در ایتالیا وجود دارد که ۴۶ هزار و ۴۶۴ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

مسئولان ایتالیایی اعلام کرده‌اند که سیستم حمل و نقل به عنوان یکی از مهم‌ترین کانال‌های انتقال ویروس کرونا در این کشور شناخته می‌شود که باید هرچه سریع‌تر برای ارتقا و ایمن کردن آن تدابیر اساسی اندیشید.

کد خبر 456298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.