کشف جنازه یک مرد گلستانی در چاه آب

رهایی از قصاص سه محکوم به اعدام در شهر خرمدره زنجان، قطع بازوی یک نوجوان ۱۳ ساله در اهواز، دستگیری مجرم اینترنتی در یزد، کشف جنازه یک مرد گلستانی در چاه آب، تصادف مرگبار پراید و کامیون در جاده ورامین و مرگ بر اثر گازگرفتگی در شیراز را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس دادگستری خرمدره گفت: با ایثار اولیای دم، سه محکوم به اعدام طی یک و نیم سال گذشته فرصت زندگی مجدد یافتند.

حسن بیگدلی با تاکید بر اینکه فرهنگ یکی ارکان تأثیرگذار جامعه است که باید اهتمام جدی در این حوزه از سوی همه ارگان‌ها و مردم وجود داشته باشد، اظهار کرد: نقش فرهنگ در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به این که طی سال‌های اخیر سیاست‌های مهمی توسط دستگاه قضا دنبال می‌شود، اضافه کرد: از مهم‌ترین این سیاست‌ها می‌توان به تکریم ارباب‌رجوع، کاهش جمعیت کیفری، کاهش ورودی پرونده‌ها، اهتمام به موضوع پیشگیری، مبارزه با فساد و حمایت از تولید و رفع موانع آن اشاره کرد که در این راستا گام‌های خوبی در شهرستان برداشته شده است.

این مسئول با اشاره به فعالیت شورای مصلحین در خرم‌دره تصریح کرد: این شورا که متشکل از رئیس دادگستری، دادستان، امام جمعه و خیرین است گام‌های خوبی در حوزه حل و فصل برخی پرونده‌های قضائی به ویژه قصاص برداشته است، طی یک و نیم سال گذشته سه محکوم به اعدام در خرم‌دره از دار مجازات رهایی پیدا کردند و در کنار تلاش‌های انجام شده در این زمینه ایثار و برخورداری از طبع سازش اولیای دم نیز از جایگاه ویژه برخوردار است.

قطع بازوی یک نوجوان ۱۳ ساله در اهواز

دستیار فلوشیپ جراح عروق بخش جراحی عروق بیمارستان گلستان اهواز گفت: عمل پیوند دست قطع شده یک پسر ۱۳ ساله در این بیمارستان در مرحله اولیه با موفقیت انجام شده است.

محمد امین زرگر اظهار کرد: دست این نوجوان اهل شوشتر دوشنبه شب بر اثر یک حادثه از ناحیه بازو قطع و برای جراحی به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد.

وی افزود: عمل پیوند در کمتر از پنج ساعت با کمک تیم جراحی انجام شد و اکنون بعد از گذشت ۴۸ ساعت خون‌رسانی به خوبی صورت می‌گیرد و دست این پسر ۱۳ ساله نیاز به چند عمل تکمیلی دارد تا به طور کامل بهبودی حاصل شود.

دستیار فلوشیپ جراح عروق بخش جراحی عروق بیمارستان گلستان اهواز خاطرنشان کرد: این عمل پیوند یکی از جراحی‌های سخت است، چون تمامی عمل‌های پیوند اعضای قطع شده با توجه به شرایط شانس موفقیت کامل را ندارند.

آبروی زن یزدی در فضای مجازی رفت

زنی چندی قبل با ارائه شکایتی به پلیس فتای استان یزد عنوان کرد: مدتی است شخصی که وی را می‌شناسم، تصاویری از من در واتساپ برایم ارسال می‌کند که مربوط به مدتی قبل و زمانی است که با این شخص در ارتباط بودم، وی من را تهدید می‌کند درصورتی‌که خواسته‌های وی را قبول نکنم، اقدام به انتشار وسیع عکس‌ها خواهد کرد.

رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت و پس از بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و مستندات جمع‌آوری‌شده، مشخص شد مزاحم اینترنتی همان فرد مورد ادعای شاکی استکه قبلاً همسرصیغه‌ای بوده است.

متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه جرمی شد و با سخنان گمراه‌کننده قصد فریب پلیس را داشت، اما سرانجام لب به سخن گشود و انگیزه خود را از انتقام‌گیری اینترنتی، علاقه به ادامه رابطه با شاکی عنوان کرد.

مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتای استان یزد در این زمینه گفت: کاربران به‌هیچ‌عنوان تصاویر شخصی و خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و از اشتراک‌گذاری تصاویر خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی حتی برای افراد قابل اعتماد هم خودداری کنند و به منظور پیشگیری از بروز برخی جرایم سایبری مانند انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی در این فضا از ذخیره این تصاویر روی سیستم‌های رایانه‌ای متصل به اینترنت و تلفن همراه خودداری کنند.

کشف جنازه یک مرد گلستانی در چاه آب

رئیس پلیس آگاهی گلستان از قتل جوان ۳۲ ساله گرگانی به دست بردارش خبر داد.

مجتبی مروتی اظهار کرد: جسد جوان ۳۲ ساله گرگانی با کمک نیروهای آتش نشانی از چاه بیرون کشیده شد.

وی توضیح داد: حدود یک هفته پیش قاتل که جوان ۳۹ ساله بود به دلیل اختلاف با برادرش وی را در چاه آب حوالی روستای " ورسن" که قبلاً شناسایی کرده بود، می‌اندازد.

مروتی وضعیت مالی پایین، توجه بیشتر مادر به مقتول، حسادت و اعتیاد فرزندان را انگیزه قتل بیان کرد و گفت: این عوامل سبب شده که بردار نقشه قتل را در ذهن بپروراند بنابراین هنگام ترخیص از بیمارستان نقشه شوم خود را عملی کرد، یک هفته بعد این اتفاق، خانواده اعلام شکایت کرده و قاتل بعد پس از بازجویی به قتل اعتراف کرد و برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

تصادف مرگبار پراید و کامیون در جاده ورامین

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از برخورد سواری پراید با کامیون در جاده ورامین به سمت تهران خبر داد و گفت: در اثر این حادثه راننده سواری جان خود را از دست داد.

جلال ملکی درباره وقوع تصادف رانندگی در جاده ورامین به سمت تهران، اظهار کرد: در پی برخورد سواری پراید با کامیون در جاده ورامین به سمت تهران بعد از پل فیروزآبادی سبب بروز حادثه شد و نیروهای آتش‌نشانی دقایقی پس از وقوع حادثه به محل اعزام شدند و سرنشین پراید که در خودرو محبوس شده بود خارج و تحویل نیروهای اورژانس داده شد.

وی خاطرنشان کرد: سواری پراید به شدت با عقب کامیون که کنار جاده متوقف شده بود برخورد کرده بود که به گفته نیروهای اورژانس راننده ۳۰ ساله جان خود را از دست داد.

مرگ بر اثر گاز گرفتگی در شیراز

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه گاز گرفتگی منجر به فوت در یک منزل مسکونی در خیابان "ابیوردی" شهرستان شیراز، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

کاووس محمدی تصریح کرد: مأموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند فردی ۴۴ ساله در منزل مسکونی در حال استراحت بوده است که بنا به نظر کارشناسان بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن ناشی از نشتی گاز آبگرمکن فوت کرده و جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، شهروندان باید موارد هشدار دهنده هنگام استفاده از وسایل گرمایشی را جدی بگیرند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

کد خبر 456294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.