چگونگی خدمات‌رسانی بانک‌های خصوصی از ابتدای آذر

کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در ابلاغیه‌ای به مدیران بانکی چگونگی خدمت رسانی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و ساعات کار آن‌ها را از اول آذر اعلام کرده است.

به گزارش ایمنا، کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در نامه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی درباره چگونگی خدمت رسانی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی و ساعات کار آن‌ها از اول آذر، اعلام کرده که در آن قید شده است: اگرچه درصد ابتلای کارکنان بانک‌ها به ویروس کرونا در ایام گذشته با خادمین سلامت در مراکز بهداشتی و درمانی کشور برابری داشته و تاکنون نزدیک به دو هزار نفر از آنان را به این ویروس مبتلا کرده است و به همین منظور از سوی مسئولان نظام بانکی از مقامات عالی کشور درخواست شده تا با تعطیلی بانک‌ها در دو هفته آینده موافقت کنند اما به دلیل همسویی با تصمیمات متخذه و اجرای هماهنگ سیستم بانکی کشور با این تصمیمات متخده فعلی، فعالیت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی از تاریخ ۱۳۹۹/۹/۱ به شرح زیر خواهد بود:

۱. کلیه شعب و ادارات در این ایام مفتوح بوده و در شهرهای با هشدار قرمز به صورت نوبتی با حداکثر ۵۰ درصد از کارکنان خود و در شهرهای با هشدار نارنجی به تعداد ۲.۳ و در سایر شهرها با حضور ۱۰۰ درصدی کارکنان نسبت به ارائه خدمات به مشتریان گرامی اقدام خواهند کرد. مسئولین واحدها در نوبت بندی حضور کارکنان به نحوی می‌بایست مدیریت کنند که برای ارائه هر رشته از خدمات بانکی و به ویژه تخصصی حداقل یک نفر از مسئولان امر در شعبه حضور داشته باشند.

۲. ساعات کار کلیه شعب و ستادهای بانکی برای کارکنان و مراجعین در تمام این هفته همانند گذشته خواهد بود و بدین ترتیب مراجعین به بانک‌ها می‌توانند از ساعت ۸ بامداد الی ۱۴ و و در پنجشنبه‌ها تا ساعت ۱۲:۳۰ از خدمات بانکی حضوری استفاده کنند.

۳. لازم است کارکنان هنگام ارائه هرگونه خدمات بانکی، مشتریان را به استفاده بعدی از خدمات خواسته شده بهره‌مندی از درگاه‌های الکترونیکی راهنمایی و تشویق کنند.

۴‌. مشتریانی که در نوبت انجام خدمات مورد نظر خود هستند، باید در فاصله بندی‌های ۱.۵ الی دو متری از کارکنان و سایر مراجعین مستقر شوند و حتی الامکان تا رسیدن نوبت به آن‌ها خارج از شعب در انتظار بمانند.

۵. افراد به شعب یا هر یک از ساختمان‌های بانک‌ها اعم از کارکنان و مراجعین بدون ماسک اکیداً ممنوع بوده و لوازم تحریر مورد استفاده هر فرد مراجعه کننده باید توسط خود ایشان تامین شود.

۶. کلیه واحدها می‌بایست مواد ضدعفونی کننده را در دسترس کارکنان و مراجعین محترم قرار دهند.

۷. برگزاری جلسات و کمیسیون‌های ضروری اداری به شرط رعایت پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا حداکثر با حضور ۱۵ نفر و در مکان‌هایی به وسعت دایره‌ای به قطر دو متر ازای هر نفر و داشتن تهویه مناسب امکان پذیر خواهد بود.

این در حالی است که شورای پول و اعتبار در روز گذشته مصوب کرد تا شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در مناطق قرمز، حداکثر با یک دوم نیروی انسانی شاغل در آن شعب و با رویکرد تداوم خدمت به شهروندان به فعالیت خود ادامه دهند.

منبع: ایسنا

کد خبر 456286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.