۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
رکورد خرید دوچرخه در هند شکست

فروش دوچرخه در هند طی پاندمی کرونا بیش از دو برابر افزایش داشته است و مردم این کشور تمایل بیشتری برای استفاده از دوچرخه به جای وسایل حمل و نقل نشان می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وضعیت حمل و نقل در هندوستان از حیث شلوغی در دنیا زبانزد است؛ در وضعیت پاندمی کرونا که رعایت فاصله اجتماعی یکی از اصول مهم مقابله به شمار می‌رود، هندوستان باید گام بزرگی را در فرهنگ سازی استفاده از وسایل نقلیه بردارد و از سوی دیگر با ارتقای این ناوگان کمک شایانی را برای پایان زنجیره انتقال کرونا بکند.

هرچند مردم هندوستان زودتر از مسئولان به فکر قطع زنجیره کرونا افتادند و با خرید چهار میلیون و ۱۸۰ هزار و ۹۴۵ دوچرخه طی ماه‌های می تا سپتامبر رکوردی جالب بر جای گذاشتند.

کارشناسان هندی بر این باورند که این روند تقاضا پس از پایان کرونا نیز ادامه داشته باشد چرا که مردم به اندازه کافی درباره فواید و مزایای دوچرخه سواری آگاه شده‌اند.

تحقیقات بسیاری نشان داده که حدود ۵۷ درصد رفت و آمدهای شهری توسط عابران پیاده صورت می‌گیرد و حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد از این عابران نیز از دوچرخه استفاده می‌کنند. پس می‌توان چنین نتیجه گرفت که حجم اعظم افرادی که پیاده‌روی می‌کنند، دوچرخه سواری را به عنوان روشی از جابجایی سریع، بر وسایل نقلیه ترجیح می‌دهند.

مقامات هندی معتقد هستند که مردم این کشور در حال تجربه "تغییر رفتار" در جابجایی‌های شهری خود هستند که همین امر می‌تواند در توسعه اهداف بلندمدت حمل و نقل شهری نقش بسزایی داشته باشد و باعث ارتقای هرچه بیشتر آن شود.

خبر خوب اینجاست که هند در این زمینه تنها نیست؛ شهر نیویورک در آمریکا برای ترویج دوچرخه سواری ۴۰ مایل خطوط جدید راه‌اندازی کرده است و شهر اوکلند نیز ۱۰ درصد از خیابان‌های خود را روی وسایل نقلیه موتوری بسته است.

بوگاتا در کلمبیا نیز ۷۶ کیلومتر خط دوچرخه سواری در شهر ایجاد کرده است. ایتالیا هم از این غافله عقب نمانده و با تبدیل ۲۲ مایل از خیابان‌های میلان به مسیر دوچرخه سواری حمایت خود را از این جنبش نشان داده است.

تمایل مردم برای استفاده از دوچرخه و یا پیاده‌روی در دوران کرونا باید در سراسر جهان جدی گرفته شود چرا که پس از پاندمی می‌توان از این تغییر عادت بهره‌های فراوانی از حیث سلامتی و حتی طراحی شهر برد و جهان سالم‌تری را به ارمغان آورد.

کد خبر 456273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.