انتقاد شهردار بوشهر به تحمیل هزینه‌های غیرکارشناسی است/ امتیاز شاهین برای شهرداری می‌ماند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: انتقاد شهردار به پروژه‌هایی است که موجب چالش‌های غیرکارشناسی شده و توسط شهرداران و معاون شهرداری در سال‌های گذشته ایجاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ۲۴ شهریورماه امسال در فاصله چند روز پس از تعیین شهردار جدید بوشهر، بازداشت اعضای شورای این شهر در ارتباط با یک پرونده مالی آغاز شد و در نهایت ادامه فعالیت شش عضو اصلی شورای شهر بوشهر با موانع قانونی مواجه شد.

اکثریت اعضای شورا به منظور تحقیقات در اختیار اداره کل اطلاعات این استان قرار گرفتند که تمامی آنها با قرار وثیقه آزاد شدند و پس از چند روز اعضای علی‌البدل شروع به کار کردند و هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر بوشهر با انجام انتخابات مشخص شد.

مهرزاد آسایش، نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تغییر در ترکیب اعضای شورای شهر بوشهر در روزهای اخیر، اظهار کرد: با مشخص شدن اعضای جدید شورا، ترکیب کمیسیون‌ها نیز مشخص شده و از آنجایی که تعداد ۹ نفره شورا به شش نفر کاهش پیدا کرده است برخی کمیسیون‌ها مانند کمیسیون‌های سرمایه گذاری و بودجه در یکدیگر ادغام شدند.

وی افزود: در هفته جاری پرداختن به موضوعات مربوط به منابع انسانی مانند پرداخت حقوق و مزایا اولویت‌بندی شد و بررسی آن تمام شد و هفته‌های بعدی اجرای پروژه‌هایی که به شهروندان تعهد دادیم را دنبال می‌کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: سه مناقصه مربوط به نیروی انسانی شهرداری بوشهر احصا شده و خروجی مناسب را داشتند، مصوبه آنکه تقریباً ۲۵۰ نفر از پرسنل را شامل می‌شد، توسط شورا به شهردار تقدیم شد.

وی ادامه داد: برخی پروژه‌های شهری در سه ماه اخیر راکد بودند که در هفته جاری با حضور و نظر کارشناسان شهرداری رصد شد و اعضای جدید کمیسیون عمران نیز با پروژه‌های نیمه کاره و شاخص‌ها و اولویت‌ها آشنا شدند.

آسایش با اشاره به سه رویکرد و تاکید شورای شهر در حوزه عمرانی و پروژه‌های محرک توسعه به شهردار جدید، خاطرنشان کرد: تقاطع میدان مطهری روزانه رصد می‌شود، اجرای پروژه چرخ و فلک که چند سال است معطل مانده پیگیری شده و اجرای آسفالت معابر و کوچه‌ها نیز به شهردار بوشهر تاکید شده است.

وی افزود: اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز به‌طور کامل تغییر کردند که امروز از خانه خدمات اجتماعی شهر بازدید کردند؛ اجرای زمین‌های چمن مصنوعی نیز توسط شورای شهر دنبال شده و اولین زمین چمن مصنوعی که نوسازی شده، هفته آینده بهره‌برداری خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر درخصوص گلایه شهردار جدید بوشهر در رابطه با بدهی‌های انباشته شده از سال‌های گذشته در شهرداری بوشهر، گفت: شهرداری تا زمانی که بدهکار نشود نمی‌تواند پروژه بزرگی را اجرا کند و تنها حقوق و دستمزد پرداخت کرده است اما دیونی که غیرکارشناسی به شهرداری تحمیل می‌شود را شورا رد کرده و قبول نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه شورای شهر برای اجرای برخی پروژه‌ها به شهردار تفویض اختیار کرده بود اما ممکن است این پروژه‌ها به سرانجام مطلوب نرسیده باشد، اظهار کرد: انتقاد شهردار به پروژه‌هایی است که موجب چالش‌های غیرکارشناسی شده و توسط شهرداران و معاون شهرداری در سال‌های گذشته ایجاد شده‌اند.

آسایش با بیان اینکه تیم‌داری شاهین بوشهر برای شهرداری ارزش افزوده ایجاد کرده، تصریح کرد: این تیم در لیگ دسته دو ۳۵۰ میلیون تومان ارزش داشت که در حال حاضر ۱۸ میلیارد تومان ارزش کسب کرده و به همان میزان نیز هزینه‌های جاری تیم افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه این تیم توسط مدیریت شهری براساس سال مالی دیده شده است در حالی که سال فوتبالی تا تیرماه هر سال است بنابراین با توجه به اینکه برای سال مالی جاری ردیف بودجه این تیم نیز پیش‌بینی شده و باید پیش از فصل جاری حدود ۳۰ درصد پرداخت شود، تصویب شد تا هفت میلیارد تومان برای ایاب و ذهاب و پرداخت دیون گذشته و پیش‌پرداخت فصل جاری به این تیم تخصیص یابد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر اضافه کرد: سایر تعهدات نسبت به این تیم که حدود هشت میلیارد تومان است نیز در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی خواهد شد.

وی تاکید کرد: امتیاز شاهین بوشهر با پیگیری استاندار، نمایندگان مجلس و شورای شهر و با دستور مستقیم معاون وزیر کشور، تا یک سال دیگر برای شهرداری بوشهر باقی می‌ماند.

کد خبر 456238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.