سیستان و بلوچستان به ۴ استان تقسیم می‌شود؟

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول طرح نحوه اعمال نظارت مجلس شورای اسلامی بر مصوبات شوراهای عالی کشور و طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، سیدمحسن دهنوی در جلسه علنی امروز -چهارشنبه، ۲۸ آبان ماه- مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:

- طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور

- طرح قانون نحوه اعمال نظارت مجلس شورای اسلامی بر مصوبات شوراهای عالی کشور

- طرح الحاق دو تبصره به قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۷۹ و اصلاحات بعدی آن

- طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور

- طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان

بر اساس این گزارش عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص اعلام استرداد یک لایحه، گفت: استرداد لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه‌های اجرایی شماره ثبت ۸۸ به موجب درخواست مورخ ۲۵ آبان ماه ۹۹ ریاست محترم جمهور به دلیل امکان استفاده از احکام قانونی موجود جهت وصول به اهداف مدنظر و به استناد بند یک ماده ۱۳۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعلام گردید.

کد خبر 456231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مظفر IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    1 5
    بهتر است استان پهناور سیستان و بلوچستان تجزیه را از اسم خود شروع کند و به دو استان سیستان که عمدتاً مردم آن فارس زبان و شیعه مذهب هستند به مرکزیت زاهدان و به مساحت ۴۵،۷۸۵ کیلومترمربع و جمعیت یک و نیم میلیون نفر و بلوچستان که عمدتاً مردم آن بلوچ زبان (هر چند زبان بلوچ و پشتون و حتی اردو هم همانند زبان کردی و لری و گیلکی و مازنی از شاخه‌های زبان فارسی است) و سنی مذهب هستند به مرکزیت ایرانشهر و به مساحت ۱۳۵،۰۰۰ کیلومترمربع و جمعیت یک و نیم میلیون نفر باقیمانده تقسیم شود.
    • AU ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      0 0
      شیعه سنی که اشاره کردید جالب نیست! و خوب نیست. همان مسئله اقتصادی و جغرافیایی و کیفیت بهتره خدمات بهتره است. طرح تقسیم(نه تجزیه! مگه کشور که جدا داره میشه! استان،با فدرال هم بسیار تفاوت داره!) به نظر بهتره میاد،امیدوارم در نام گذاری دقت شود و از از شمال و جنوب و از نام ها زیبا و کوتاه و قابل فهم برای عموم مردم استفاده شود.