دولت مکلف به ثبت و ساماندهی پرداخت‌های حمایتی در سامانه وزارت تعاون شد

نمایندگان مجلس با ساماندهی پرداخت های حمایتی و ثبت آنها در سامانه وزارت تعاون موافقت کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز -چهارشنبه، ۲۸ آبان- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ با جز سوم بند الف ماده واحده این طرح در خصوص ثبت پرداخت‌های حمایتی در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۱۳۷ رأی موافق، ۴۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر این اساس جز سوم بند الف ماده واحده این طرح عبارت است از: ثبت و ساماندهی کلیه پرداخت‌های حمایتی از محل بودجه عمومی در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه و اجتماعی به همراه کد شناسه پرداخت.

عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس به عنوان پیشنهاد دهنده رفع ابهام این جز از طرح مذکور گفت: قانون باید جامع و مانع و از هر تفسیری مبرا باشد. بر اساس بند (ه) تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۹ "کلیه دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکلی از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلف‌اند تمامی حمایت‌ها و کمک‌های خود را با کد ملی فرد دریافت کننده حمایت در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کنند. به منظور ساماندهی و کارآمد سازی سیاست‌های حمایتی، اطلاعات سامانه در اختیار دستگاه‌های فوق قرار می‌گیرد."

وی افزود: در صورتی که هدف ما از اصلاح ساختار بودجه، ساماندهی باشد، کلمه "ثبت" باید در ابتدای این جز قرار گیرد و نهادهایی چون کمیته امداد نیز حمایت‌های خود را با کد ملی مشخص دریافت کنندگان در این سامانه ثبت کند تا شفافیت رقم بخورد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تأیید ابهام مطرح شده از سوی این نماینده گفت: بودجه عمومی حتماً باید رصد، ثبت و ساماندهی شود و تردیدی وجود ندارد که تمام بودجه دولت و پرداخت‌های حمایتی آنها باید ساماندهی و ثبت در سامانه شود.

کد خبر 456228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.