مصوبه شورای عالی بورس می‌تواند باعث توسعه نهادهای مالی و تنوع خدمات شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به مصوبه‌های جدید شورای عالی بورس به تاسیس شرکت‌های تامین سرمایه با مجوز بانک مرکزی گفت: این اتفاق می‌تواند منجر به توسعه نهادهای مالی و نیز تنوع خدمات قابل ارائه در بازار سرمایه شود.

به گزارش ایمنا، در جلسه شورای عالی بورس که دوشنبه (۲۶ آبان ماه) برگزار شد، تصمیم‌هایی مانند تخصیص حداقل ۵۰ درصد از مجموع ۲۰ درصد نصاب سهام به سهام عدالت، افزایش حداقل اوراق دولتی در نصاب‌ها از ۱۰ به حداقل ۲۵ درصد و افزایش سقف صندوق‌های سرمایه‌گذاری با در آمد ثابت از ۳۰ به ۵۰ هزار میلیارد تومان اتخاذ شد.

در کنار چنین تصمیم‌هایی مصوب شد، بانک مرکزی مسائل مربوط به صدور مجوز برای صندوق‌های سرمایه گذاری وابسته به نهادهای مالی مرتبط با بانک‌ها را تسریع و تسهیل کند.

همچنین مقرر شد، امکان تأسیس صندوق برای بانک‌های فاقد صندوق، فراهم و اجازه تأسیس بیش از یک صندوق برای بانک‌ها نیز صادر شود.

تقاضای تأسیس شرکت تأمین سرمایه به بانک مرکزی

حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی بورس اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای عالی بورس که شامگاه دوشنبه (‌۲۶ آبان ماه سال جاری) با حضور رئیس بانک مرکزی برگزار شد، مقرر شد تا بانک مرکزی شرایط را برای بانک‌ها جهت سهامداری در شرکت‌های تأمین سرمایه تسهیل کند.

وی افزود: در بند «ب» ماده ۱۴ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه مصوب سال ۱۳۹۶ مقرر شد تأسیس آن دسته از شرکت‌های تأمین سرمایه که دارای سهامدار بانکی هستند، نیازمند اخذ مجوز از بانک مرکزی باشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: این اتفاق می‌تواند منجر به توسعه نهادهای مالی و نیز تنوع خدمات قابل ارائه در بازار سرمایه شود.

قالیباف اصل ادامه داد: در صورتی که یکی از بانک‌ها به دنبال تقاضای تأسیس شرکت تأمین سرمایه است می‌تواند درخواست تأسیس چنین شرکتی را به بانک مرکزی ارائه کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 456195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.