رشد ۱۲ درصدی بکارگیری زنان در پست‌های مدیریتی شهرداری زاهدان

مشاور امور بانوان شهرداری زاهدان مرکز سیستان ‌و بلوچستان گفت: استفاده از زنان در پست‌های مدیریتی این شهرداری در سه سال اخیر از ۱۲ درصد هم‌اینک به ۲۴درصد رسیده است.

به گزارش ایمنا، نوشین حسابی‌مقدم اظهار کرد: زنان در موقعیت‌ها و بحران‌های مختلف کشور تصمیم ساز بوده و هستند و این مورد در موقعیت‌های حساس اجتماعی فرهنگی و سیاسی کشور بسیار نمود داشته است.

وی افزود: افزایش میزان حضور و جایگاه زنان در مدیریت شهری، عدالت و انصاف اجتماعی بوده و اینکه زنان در کنار مردان فرصت پرداخت به تحصیلات عالی دارند.

مشاور امور بانوان شهرداری زاهدان ادامه داد: اینکه زنان در اجتماع بالندگی و توانمندی از خود نشان دهند نشانگر تحصیل و تلاش آنان در روند رو به رشد توسعه‌یافتگی کشور است.

وی سهم مردان را در مجموعه مدیریتی شهرداری در سال جاری ۱۳.۵ درصد دانست و اضافه کرد: هر چند از سهم ۱۳.۵ درصدی ۳۰ درصد تحصیلات عالی در مقطع فوق‌لیسانس و بالاتر دارند اما زنان مدیر در مجموعه شهرداری گوی سبقت را از آنان ربوده که ۶۵ درصد آنان تحصیلات در مقطع فوق لیسانس دارند.

حسابی مقدم ادامه داد: در سال ۹۶ فقط ۱۲ درصد زنان در شهرداری مدیر بودند که ۳۶ درصد آنان مدرک فوق‌لیسانس داشتند اما هم‌اینک علاوه بر اینکه فرصت برای ادامه تحصیل آنان فراهم شده ۲۴.۵ درصد از آنان تصدی پست‌های مدیریتی را با ۶۵ درصد تحصیلات عالیه در مقطع فوق‌لیسانس کسب کرده‌اند.

وی شایسته سالاری در انتخاب پست‌های مدیریتی را فارغ از نگاه زنانه و مردانه دانست و خاطرنشان کرد: باید برای برقراری عدالت و شایسته‌سالاری تلاش و برای زنان فرصت‌های برابر همراه با ارتقا تحصیلی آنان برای دستیابی به مشارکت‌های بیشتر اجتماعی فراهم کرد.

مشاور امور بانوان شهرداری زاهدان در مورد مدیریت زنان در حوزه‌های مالی گفت: هم‌اینک ۲۱ نفر از مسؤولان مدیر در حوزه‌های مالی شهرداری زاهدان از بانوان هستند که نشان از توجه سیستم مدیریتی شهرداری به حضور و تصمیم‌سازی زنان در مباحث مالی است.

وی افزود: در این زمینه بانوان با سیاست‌های مطلوب به نفع منابع انسانی و عام‌المنفعه قدم‌های خوبی برداشته و عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.

حسابی مقدم خاطرنشان کرد: با نگاهی به آمار و تجزیه تحلیل آن، ۶۰ درصد بانوان مدیر در شهرداری بین ۳۱ تا ۴۰ سال سن دارند ولی آقایان مدیر در همین رده سنی ۴۸ درصد پست‌های مدیریتی را دارا هستند که در نتیجه جوان‌گرایی در انتصاب بانوان نقش بالایی دارد.

وی افزود: در سال ۹۶ تنها ۴۸ درصد بانوان مدیر در رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال بوده‌اند و این رقم در سال ۹۹ به ۶۰ درصد رسیده که این رشد ۱۲ درصدی در استفاده از نیروهای جوان‌تر در پست‌های مدیریتی به نسبت سال ۹۶ نشانگر توجه شهرداری زاهدان به کسب تجربه و فرصت‌های برابر در حوزه‌ی زنان است.

مشاور امور بانوان شهرداری زاهدان بیان کرد: توجه به جوانان و فرصت برای کسب تجربه برای مشارکت در مدیریت شهر برای مدیران مرد نیز لحاظ شده و طبق مستندات آماری ۲۰.۷ درصد از مردان مدیر در سال ۹۶ در رده سنی ۳۱ تا ۴۰ و ۴۹ درصد از مردان مدیر در رده سنی ۴۱ تا ۵۰ ساله بوده‌اند که این رقم در سال جاری در بین مدیران مرد ۴۸ درصد در رده‌ی سنی ۳۱ تا ۴۰ سال و ۳۹ درصد در رده سنی ۴۱ تا ۵۰ سال است.

وی افزود: این امر نشان می‌دهد که مدیران جوان‌تری در سیستم مشغول به کارند و قابلیت پذیرش مسوولیت‌های مهم را نیز داشته و کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 456183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.