پاسخ وزیر اطلاعات به سوالات درباره سایت هسته ای نطنز، جریان نفوذ و لغو تحریم ها

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر اطلاعات در جلسه امروز این کمیسیون برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان خبر داد.

به گزارش ایمنا ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ابتدای این جلسه آخرین مباحث مربوط به قره‌باغ و توافق آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به ادامه‌دار بودن این تحولات قرار شد همچنان کمیسیون این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.

وی افزود: همچنین در این جلسه وزیر اطلاعات به سوالات تعدادی از نمایندگان پاسخ داد. نظری نماینده خمین سوالی درباره حادثه سایت هسته‌ای نطنز مطرح کرد که با پاسخ‌های وزیر قانع شد. میرتاج‌الدینی نماینده تبریز نیز پرسشی درباره حضور شرکت‌های خارجی در معادن استان آذربایجان شرقی بیان کرد که با پاسخ‌های وزیر قانع شد.

به گفته وی، حسینی‌کیا نماینده سنقر در خصوص ضرورت ممانعت از خروج افراد متهم به مسائل مالی و اقتصادی سوالی را مطرح کرد. با توجه به توضیحات وزیر مقرر شد که این بحث ادامه پیدا کرده تا نماینده سوال‌کننده نظرش را بعداً اعلام کند. آقای کریمی قدوسی نماینده مشهد نیز سه سوال از وزیر اطلاعات درباره مواجه این وزارتخانه با موضوع نفوذ پرسید که به دلیل قانع نشدن از پاسخ‌های وزیر سوال جهت طرح به صحن علنی ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به بررسی جزئیات طرح راهبردی برای لغو تحریم‌ها در این کمیسیون اشاره و اظهار کرد: کمیسیون در جلسه قبلی خود از دکتر عزتی از استادان برجسته جغرافیای سیاسی و نظامی در ایران تجلیل کرد. ایشان سال‌های متمادی در تدریس و آموزش جغرافیا و ژئوپلتیک در دانشگاه‌های کشور حضور داشتند. در این جلسه دیدگاه‌های خود درباره آخرین تحولات ژئوپلتیک و استراتژیک دنیا را ارائه کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 456132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.