شورای شهر تهران با تعطیلی سراسری هم تعطیل نمی‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بالغ بر ۵۰ درصد کارکنان شهرداری مشمول مشاغل سطح یک هستند و می‌بایست سر کار حاضر باشند و ما در کنار آنان خواهیم بود هرچند که در صورت تعطیلی سراسری هم جلسات شورا تعطیلی نمی‌شود و به صورت مجاز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جمع خبرنگاران درباره برگزاری جلسات شورا در صورت تعطیلی سراسری، اظهار کرد: همانطور که پیش از این مشاهده کردید سعی ما بر این بود که جلسات شورا در ایام شیوع کرونا تعطیل نشود گرچه جلسات کمیسیون‌ها و کمیته‌ها از طریق دورکاری برگزار شد و حضور پرسنل شورا نیز با دورکاری همراه بود.

وی افزود: امروز جلسه شورا با روش جدیدی برگزار شد که به صورت ترکیبی بود یعنی هم با حضور اعضا همراه بود و هم اینکه برخی به صورت مجازی در جلسه حضور داشتند و امکان صحبت و رأی دهی هم برای آنان فراهم بود. این روش که به صورت ترکیبی است برای رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا است که اجازه می‌دهد کمتر از ۱۵ نفر در جلسه صحن شورا حضور داشته باشند لذا مشکلی هم برای رعایت دستورالعمل‌ها پیش نخواهد آمد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با استقبال از تعطیلی کشور برای قطع زنجیره شیوع پاندمی کرونا گفت: اگر بنا به تعطیلی باشد ما سعی می‌کنیم آخرین گروهی باشیم که در شهرداری تهران تعطیل می‌شود چرا که بالغ بر ۵۰ درصد کارکنان شهرداری نظیر کارکنان بهشت زهرا (س)، سازمان پسماند، شرکت مترو و اتوبوسرانی مشمول مشاغل سطح یک هستند و باید سر کار حاضر باشند و ما در کنار آنان خواهیم بود هرچند که در صورت تعطیلی سراسری هم جلسات شورا تعطیلی نمی‌شود و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

هاشمی افزود: برای برگزاری جلسات به صورت مجازی هم هیچ مشکلی وجود ندارد، بر اساس آئین نامه و مجوز هیأت دولت می‌توانیم جلسات شورا را به صورت مجازی برگزار کنیم.

محسن هاشمی همچنین در خصوص بررسی پرونده باغات گفت: سعی ما بر این بوده که روند بررسی پرونده باغات در شورا تسریع شود، اما چون این پرونده‌ها حساس هستند اعضا تمایل دارند در صحن شورا بررسی شود ولی تمام تلاش ما این است که تعداد این پرونده‌ها با بررسی‌های کارشناسی و دقیق کمتر شود. در حال حاضر قریب به ۱۰۰ پرونده از باغات باقی مانده که باید هرچه سریع‌تر بررسی شوند.

کد خبر 456106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.