۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
فیفا از VAR راضی نیست!

داستان کمک داور ویدئویی هنوز هم حواشی خودش را دارد و حالا فیفا اعلام کرده است که رضایت کاملی از این سیستم ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از اسکای اسپورت، تکنولوژی کمک داور ویدئویی یا VAR (وی‌ای آر) چند سالی است که در فوتبال مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از لیگ‌های برتر دنیا از این فناوری تازه بهره می‌برند، اما هنوز بعد از مدت‌ها استفاده از این فناوری، هنوز هم انتقاداتی وجود دارد و البته فیفا هم رضایت کاملی از آن ندارد.

کمک داور ویدئویی در ابتدا کمی ناشناخته بود و البته باعث واکنش‌های فراوانی از سوی هواداران نیز شد. برخی اعتقاد داشتند که اشتباهات داوری بخشی از فوتبال است و کمک داور ویدئویی باعث می‌شود از جذابیت فوتبال کاسته شود. البته برخی دیگر از هواداران و باشگاه‌ها که در طی سال‌های اخیر بسیار از اشتباهات داوری متضرر شده بودند، این فناوری را پایانی بر ضررهای ناشی از خطای انسانی در فوتبال می‌دانستند.

با همه حرف‌های ضد و نقیض، فیفا بالاخره مصوب کرد که تکنولوژی وی‌ای آر یا همان کمک داور ویدئویی به فوتبال اضافه شود ولی حالا و بعد از گذشت چند سال از ورود این فناوری به فوتبال، فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرده است که این فناوری هنوز جای کار دارد و باید بهتر شود.

در تازه‌ترین صحبت‌ها مشخصاً اشاره شده است که بخش خط آفساید و تکنولوژی مربوطه هنوز قوی نیست و نمی‌تواند کمک لازم را به داور، هواداران و بیننده‌ها کند. در واقع اعتقاد بر این است که این فناوری نه تنها در این زمینه مشکلات را حل نکرده، بلکه در برخی از مواقع حتی باعث ایجاد سردرگمی نیز شده است.

فیفا امیدوار است که تا سال آینده و احتمالاً با فروکش کردن شیوع گسترده ویروس کرونا، بتواند شاهد پیشرفت چشمگیری در زمینه خط آفساید کمک داور ویدئویی باشد. هدف فدراسیون جهانی این است که بتواند نه تنها کیفیت این فناوری را بالاتر ببرد، بلکه از هزینه‌های ناشی از آن نیز بکاهد تا لیگ‌های بیشتری بتوانند از این فناوری بهره ببرند.

فناوری جدید فیفا در زمینه کمک داور ویدئویی، "وی‌ای آر سبک" نامیده شده است که در واقع با هزینه‌ای کمتر، نهایت امکانات لازم برای اضافه شدن کمک داور ویدئویی به مسابقات فوتبال را فراهم می‌کند. فرصتی مناسب که در سایه آن می‌توان شاهد گسترش بیش از پیش این تکنولوژی در جهان مستطیل سبز بود.

کد خبر 456100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.