فدا: مساجد را تعطیل نکنید/ توزیع ۱۷۰۰ تبلت بین دانش آموزان محروم

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تاکید کرد: لازم است که حتی در شرایط قرمز کرونایی نیز مساجد تعطیل نشود؛ زیرا مساجد قرارگاه حافظان سلامت شهید سلیمانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجتبی فدا روز سه شنبه- ۲۷ آبان ماه- در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اصفهان که با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با اشاره به اقدامات سپاه در خصوص بیماری کرونا، اظهار کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به غربالگری و آموزش یک میلیون نفر از شهروندان از طریق تماس تلفنی اشاره کرد.

وی افزود: در راستای عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری درباره مردمی کردن خدمات و برای به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی، قرارگاه‌های استانی، شهرستانی و محله محور فعال شد که در قطع زنجیره انتقال ویروس نقش مؤثری خواهد داشت.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: هدف از کنار هم قرار گرفتن ظرفیت محلات اعم از مساجد و پایگاه بسیج و خانه‌های بهداشت و … برانگیختگی عمومی در سطح استان است که برای انجام آن هماهنگی‌های مختلفی انجام دادیم و تیم‌های آموزش همگانی زیادی راه اندازی شده است.

فدا ادامه داد: در ورودی شهرها ایستگاه‌های سلامت برپا شد؛ همچنین ضدعفونی کردن معابر و راه اندازی گشت‌های اطلاعاتی برای جلوگیری از احتکار ماسک نیز از جمله اقدامات سپاه در استان اصفهان است. بیمارستان سیار آیت‌الله صدوقی نیز با امکان بستری روزانه ۸۵ بیمار توسط این نهاد راه اندازی شد.

وی با اشاره به همکاری بسیج طلاب در دفن اموات کرونایی تاکید کرد: هیچ فوتی ناشی از کرونا در استان اصفهان بدون رعایت موارد شرعی دفن نشده است.

توزیع ۷۰۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان استان

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به تلاش‌های سپاه در زمینه طرح کمک مومنانه گفت: ۷۰۰ هزار بسته معیشتی با ارزش ریالی ۲۵۰ هزار تومان در بین مردم نیازمند استان اصفهان، اعطای وام ۵ میلیونی به اصناف آسیب دیده و یک هزار و ۷۰۰ تبلت بین دانش آموزان محروم از دیگر خدمات سپاه پاسداران بوده است. ۲۰۰ پایگاه تولید ماسک نیز در استان راه اندازی شده است.

فدا افزود: تیم‌های رصد و نظارت عمومی تذکر لسانی اقناعی راه اندازی و گروه‌های جهادی محلات در راستای همین مأموریت‌ها فعال خواهند شد. در فضای مجازی نیز با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مساجد و پایگاه‌های بسیج استان می‌توانند به فرهنگ سازی بپردازند.

وی ادامه داد: لازم است اطلس جامع اطلاعات بیماران کرونایی در محلات اصفهان تهیه شود تا تمرکز فعالیت در مراکزی باشد که بیشترین شیوع بیماری را داشته و تجهیزات و نیروها نیز به آن مناطق اعزام شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تاکید کرد: لازم است که حتی در شرایط قرمز کرونایی نیز مساجد تعطیل نشود؛ زیرا مساجد قرارگاه حافظان سلامت شهید سلیمانی است. می‌توان با ممنوع کردن برگزاری مراسم‌ها در مساجد و تجمعات از شیوع بیماری جلوگیری و مانع از تعطیل شدن این مکان‌ها شد.

کد خبر 456096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.