شهروندان مشهد برای ساماندهی افراد کارتن‌خواب کمک کنند

رئیس شورای شهر مشهد از شهروندان مشهد خواست در صورت مشاهده افراد کارتن‌خواب، مراتب را با شماره ۱۳۷ در میان بگذارند تا اکیپ‌های پیش‌بینی شده نسبت به انتقال آنها به گرمخانه و خانه سبز اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، محمدرضا حیدری در یک گفت‌وگوی رادیویی با بیان اینکه معضل کارتن‌خوابی یکی از آسیب‌های مشترک بین تمام کلانشهرهاست که حتی در کشورهای توسعه یافته به شکل فراگیرتری وجود دارد، اظهار کرد: با سرد شدن هوا در پاییز و زمستان این آسیب نمود بیشتری به خود می‌گیرد و بیش از پیش خودنمایی می‌کند.

حیدری با اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر مشهد مبنی بر مکلف کردن شهرداری به آماده‌سازی و تجهیز ۱۰ گرمخانه در اطراف شهر، پیش از شروع فصل زمستان، گفت: امیدواریم از این طریق بتوان گامی در جهت ساماندهی کارتن‌خواب‌ها برداشت و مامن و جان‌پناهی مناسب برای آنها فراهم آورد.

وی افزود: در پی تماس‌های شهروندان و فعالان اجتماعی، بازدید میدانی از محل تجمع کارتن‌خواب‌ها در انتهای خیابان ایمان محله سیدی داشتیم و آنها را به گرمخانه‌های شهرداری دعوت کردیم؛ از شهرداران مناطق سیزده‌گانه شهرداری مشهد نیز خواسته شده تا به صورت مستمر از حوزه مأموریتی خود سرکشی و نسبت به شناسایی محل تجمع کارتن‌خواب‌ها و انتقال آنها گرمخانه و خانه سبز اقدام نمایند.

حیدری با بیان‌اینکه بخش زیادی از این کارتن‌خواب‌ها که ساماندهی می‌شوند، معتادان متجاهر هستند، افزود: این درحالیست که براساس قانون، مأموریت شهرداری در حوزه متکدیان بوده ولی با هماهنگی‌های شکل گرفته بین دستگاه‌های مختلف، گستره جامعه هدف این ساماندهی افزایش یافته است.

رئیس شورای شهر مشهد درخصوص نحوه ساماندهی کارتن‌خواب‌ها، گفت: متکدیان به خانه سبز و کارتن‌خواب‌ها نیز به گرمخانه‌ها هدایت می‌شوند؛ معتادان متجاهر هم با دستور مقام محترم قضائی در اختیار کمپ‌های ترک اعتیاد قرار می‌گیرند که راهبری آن با ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

حیدری با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی و استمرار روند کاهشی دمای هوای مشهد، خاطرنشان کرد: از تمامی شهروندان مشهد تقاضا داریم در صورت مشاهده افراد کارتن‌خواب، مراتب را با شماره ۱۳۷ در میان بگذارند تا اکیپ‌های پیش‌بینی شده نسبت به انتقال آنها به گرمخانه و خانه سبز اقدام کنند.

وی در پایان از تمامی خیرین، نیکوکاران و تشکل‌های مردمی و عموم شهروندان دعوت کرد تا با مشارکت و هماهنگی منسجم، گامی درجهت کاهش این معضل اجتماعی بردارند.

کد خبر 456093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.