بسته‌های حمایتی سوئد برای رونق گردشگری

دولت سوئد بسته حمایتی ۷۰ میلیون کرونی را برای رونق گردشگری این کشور در نظر گرفته است که طی پاندمی کرونا سقوط شدیدی را تجربه می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزیر صنعت، تجارت و نوآوری سوئد اعلام کرده که مبلغ ۷۰ میلیون کرون برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط مقیاس در مناطق روستایی در نظر گرفته شده است که پیش از پاندمی کووید ۱۹ در شرایط مناسبی به سر می‌بردند.

در حال حاضر ۱۷۷ هزار و ۳۵۵ مبتلا در سوئد وجود دارد که ۶ هزار و ۱۶۴ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند. این کشور هم اکنون شاهد شیب صعودی بیماری کرونا است و به همین سبب، تلاش نخست مسئولان پیش از هرگونه نجات اقتصادی، کنترل پاندمی است.

مسئولان سوئدی روند مهار کرونا را بر اساس "آموزش مردم" برنامه‌ریزی کرده‌اند و به عقیده آن‌ها به جز خانه‌های سالمندان، توانسته‌اند در زمینه شکست کرونا و در مقایسه با سایر کشورهای جهان موفق عمل کنند.

پیش از این نیز سوئد از حیث آسان‌گیری شرایط کرونا به پیروی از روند "ایمنی گله‌ای" مشهور شده بود هرچند مقامات این کشور چنین ادعایی را رد کردند و "فرهنگ انطباق سوئدی" را جایگزین این اصطلاح کردند.

نخست وزیر سوئد روز گذشته خبر از اعمال قوانین جدید برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد. بر اساس پروتکل‌های جدید، تجمع بیش از هشت نفر در یک مکان سر بسته ممنوع است.

این کشور در مقایسه با سایر همسایگان خود نظیر فنلاند و نروژ تعداد مبتلایان بیشتری را گزارش داده است به طوری که تنها طی سه روز، ۱۰۰ مورد مربوط به مرگ کرونایی گزارش شده است؛ در واقع بیشترین نرخ بستری شدن در بیمارستان‌های سوئد بر اثر کرونا بسیار بیشتر از سایر کشورهای اروپایی گزارش شده است.

مقامات این کشور به قرنطینه کل کشور و منع رفت و آمد بین شهرها اعتقادی ندارند بلکه اقدام‌های پیشگیرانه نظیر توصیه برای شرکت نکردن در برنامه‌های جمعی و حضور نداشتن در مکان‌هایی نظیر باشگاه‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های سربسته را کافی می‌دانند چرا که باور دارند در وهله اول، این خود مردم و رفتار جمعی آن‌ها است که به سرعت انتقال بیماری را تند یا کند می‌کند.

کد خبر 456091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.