گرمخانه ملایر؛ سرپناهی امن برای افراد بی‌خانمان

شهردار ملایر از آغاز فعالیت گرمخانه شهرداری خبر داد و گفت: این مکان، سرپناهی است که افراد بی خانمان در شب‌های سرد اواخر پاییز و زمستان و اوایل بهار برای در امان ماندن از سرما به این محل پناه می‌آورند.

به گزارش ایمنا، حسین بابایی اظهار کرد: چند سال است که شهرداری مکانی را در جوار بوستان معلم برای در امان ماندن افراد بی خانمان و کارتن خواب تدارک دیده تا سرپناهی گرم و راحت برای این افراد باشد، این مکان با توجه به شیوع بیماری کرونا نیازمند رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است که باید رعایت شود.

وی اضافه کرد: از سال ۹۶ تاکنون شهرداری ساختمانی را با وسعت بیش از ۲۲۰ مترمربع بنا، برای گرمخانه و حفظ جان شهروندانی که جایی برای اسکان و شب گذرانی در شب‌های فصول سرد سال را ندارند، در نظر گرفته و در این مکان امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، حمام، تختخواب، وسایل بهداشتی و شوینده، البسه، تلویزیون و یک وعده غذای گرم تدارک دیده شده است.

شهردار ملایر افزود: این ساختمان همزمان با آغاز فصل سرما برای شب گذرانی بیش از ۴۰ نفر آماده شده است و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر غذای مورد نیاز این افراد در یک وعده شام تأمین می‌شود.

بابایی از اجرای برنامه مدون و منظم برای اسکان در گرمخانه خبر داد و گفت: افراد بی خانمان بدون هیچ محدودیتی بعد از تاریک شدن هوا به گرمخانه مراجعه کرده و بعد از پذیرش توسط متصدی گرمخانه، استحمام کرده و لوازم همراه را در کمدهای شخصی موجود در گرمخانه قرار داده و لباس‌های روزانه خود را تعویض و البسه مخصوص گرمخانه را به تن می‌کنند.

وی با تقدیر از برخی دستگاه‌ها و ادارات شهرستان که در قبال وظایف محول شده به آنها پیرامون گرمخانه شهرداری همکاری و مساعدت کرده اند، تصریح کرد: با توجه به جلسات برگزار شده در زمینه گرمخانه و تعیین وظایف مقرر شده برخی از دستگاه‌های اجرایی در قبال این افراد، شایسته است این دستگاه‌ها احساس وظیفه کرده و به تعهداتشان عمل کنند و در این زمینه همکاری و هماهنگی بیشتری با شهرداری داشته باشند.

شهردار ملایر از شبکه بهداشت و درمان درخواست کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم در زمینه تب سنجی، سطح اکسیژن خون و تست کرونا را برای افراد مشکوک فراهم کرده و بازدیدهای دوره‌ای را انجام دهند.

بابایی که بعد از برگزاری جلسات آموزشی «بازگشت به زندگی» در سال قبل و گفت‌وگو با تک تک افراد حاضر در گرمخانه به ویژه افراد معتاد، خواستار تقویت اراده ترک مواد مخدر توسط این افراد شده بود، گفت: ما آمادگی داریم مقدمات ترک اعتیاد آنها را فراهم کرده و بعد از پاک شدن از اعتیاد، زمینه بازگشت به آغوش خانواده شأن را فراهم کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 456082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.