سرقت خودرو با جرثقیل اجاره‌ای در تهران

دستگیری سارق اطلاعات شخصی در اصفهان، اعتراف زن جوان مشهدی به قتل زن ‌عمومی خود، سرقت خودرو با جرثقیل اجاره‌ای در تهران، مرگ سارق کابل سیم برق در صحنه سرقت در تهران و واژگونی تریلی در گردنه اسدآباد همدان را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مردی که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری تلگرام یکی از شهروندان اصفهانی باعث هتک حیثیت و آبروریزی وی شده بود توسط پلیس اصفهان دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در این زمینه گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس به حساب کاربری تلگرام وی دسترسی پیدا کرده و با به دست آوردن اطلاعات شخصی، باعث هتک حیثیت و آبروریزی وی شده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سید مصطفی مرتضوی تصریح کرد: شاکی در اظهاراتش گفت مدتی پیش پسر عمویم به خواستگاری من آمد که بنا به دلایلی جواب منفی به وی دادم، بعد از گذشت چند روز از این خواستگاری فرد ناشناسی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ضمن ارسال تصاویر خصوصی‌ام به دوستانم، من را به انتشار تصاویر شخصی‌ام به صورت گسترده تهدید کرد.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم به هویت " محمد. پ" پسرعموی شاکی شناسایی و دستگیر شد و در تحقیقات انجام شده انگیزه خود را انتقام جویی به علت شنیدن پاسخ منفی از خواستگاری عنوان کرد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهم بعد از تکمیل تحقیقات برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد، خاطرنشان کرد: حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در گام اول بر عهده خود کاربر است و کاربران فضای مجازی باید از ورود افراد به حریم خصوصی خود در فضای مجازی حتی افراد نزدیک به خود، خودداری کنند تا شاهد اینگونه موارد نباشیم در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و یا هر تکنولوژی دیگری باید ابتدا امنیت آن را تأمین کنیم و اجازه ندهیم فردی وارد حریم شخصی و خصوصی ما شود و همچنین لازم به ذکر است ارتکاب جرایمی از جمله هک و نفوذ به اطلاعات شخصی افراد و سو استفاده از هویت آن‌ها طبعات سنگینی برای مجرم دارد و قانون به شدت با فرد خاطی برخورد خواهد کرد.

اعتراف زن جوان مشهدی به قتل زن عمومی خود

وقتی زن جوان مشهدی از سر کار به منزل مادرش بازگشت ناگهان با صحنه دلخراشی روبه‌رو شد که برای لحظاتی توان تصمیم‌گیری نداشت. پیکر خون آلود مادرش در حالی کف اتاق پذیرایی افتاده بود که خون زیادی نیز روی فرش و گلبرگ‌های زعفران به چشم می‌خورد. دختر جوان حیرت زده و ناباورانه به این صحنه هولناک می‌نگریست، وحشت زده به طرف مادرش دوید، اما وی هیچ حرکتی نداشت.

زن جوان بی درنگ با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت و بدین ترتیب دقایقی بعد امدادگران اورژانس پیکر غرق در خون زن ۵۰ ساله را به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال دادند اما وی بر اثر شکستگی جمجمه جان خود را از دست داده بود.

این گونه بود که ماجرای قتل زن میانسال در بی سیم‌های پلیس پیچید و نیروهای کلانتری میرزا کوچک خان مشهد با هدایت رئیس کلانتری، باقی زاده حکاک عازم بلوار ابوریحان شدند. آن‌ها پس از تأیید درستی خبر و با حفظ صحنه حادثه، مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد مشهد اطلاع دادند و بدین ترتیب با حضور قاضی احمدی نژاد در مرکز درمانی و منزل محل وقوع جنایت تحقیقات در این باره آغاز شد.

بررسی‌های مقدماتی بیانگر آن بود که النگوها و گوشواره زن ۵۰ ساله که حبیبه نام داشت به سرقت رفته است، پیگیری این سرنخ در حالی به راز زعفران‌های خون آلود می‌رسید که دختر مقتول ادعا کرد دختر عمویش برای پاک کردن گل‌های زعفران در منزل آن‌ها حضور داشته است. قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با شنیدن این اظهارات، بی درنگ دستور بازداشت متهم را صادر کرد و بدین ترتیب گروهی از مأموران کلانتری میرزا کوچک خان دقایقی بعد زن ۳۰ ساله را دستگیر کردند، اما وی به کلی نقش خود در ماجرای قتل زن عمویش را انکار کرد و مدعی شد که صبح به همراه فرزندانش از خانه زن عمویش خارج شده است.

متهم به قتل با دستور قاضی ویژه قتل عمد و برای انجام بازجویی‌های تخصصی در اختیار کارآگاهان ورزیده اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت و با توجه به شواهد متهم مجبور به اعتراف شد.

سرقت خودرو با جرثقیل اجاره‌ای در تهران

سارق حرفه‌ای که با اجاره کردن جرثقیل یک خودرو را در شرق تهران سرقت کرده و در یکی از شهرهای مرزی فروخته بود از سوی پلیس دستگیر شد.

پرونده‌ای با موضوع سرقت یک دستگاه تویوتا وانت در کلانتری ۱۴۷ گلبرگ تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی فرستاده شد، در تحقیقات پلیسی مشخص شد، خودرو با یک دستگاه جرثقیل از محل پارک سرقت شده است و خودروی سرقتی در شهرستان‌های غربی کشور در حال تردد است.

با هماهنگی‌های قضائی راننده خودروی تویوتا وانت دستگیر و در بازجویی‌های اولیه اظهار کرد، از سرقتی بودن خودرو بی‌اطلاع هستم و از طریق سایت‌های خرید و فروش با فروشنده آشنا شدم و فروشنده با قیمت کمتری آن را به من فروخت و قرار شد که مدارک آن را برایم ارسال کند و در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی هویت و مخفیگاه راننده جرثقیل شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی وی نیز دستگیر شد.

سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی کارآگاهان پایگاه چهارم موفق شدند متهم اصلی پرونده را که سیامک نام داشت شناسایی کنند و در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد که وی سابقه دار بوده و پیش‌تر با همین عنوان مجرمانه دستگیر شده است، متهم با دستور دادیار دادسرای ناحیه ۱۵ تهران روانه زندان شد و تحقیقات پلیسی برای کشف سرقت‌های احتمالی ادامه دارد.

مرگ سارق کابل سیم برق در صحنه سرقت در تهران

پیدا شدن جسد یک مرد در کنار پست اداره برق سناریوی مرموزی را پیش روی مأموران قرار داد و احتمال می‌رود این مرد در زمان سرقت کابل برق دچار برق گرفتگی شده است.

پسر جوان وقتی بالای سر مرد رسید متوجه مرگ وی شد و خیلی زود به سراغ نگهبان پست اداره برق که در آن نزدیکی بود رفت و درخواست کمک کرد که نگهبان پست اداره برق در تماس با اورژانس و مأموران کلانتری ۱۳۳ "شهرزیبا" در تهران درخواست کمک کرد.

مأموران کلانتری ۱۳۳ "شهر زیبا" با اعلام خبر مرگ مرموز مرد جوان در کنار جوی آب به بازپرس ویژه قتل، قاضی مصطفی واحدی همراه تیمی از مأموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران برای تحقیقات میدانی در صحنه جرم حضور پیدا کردند.

بررسی‌های ابتدایی نشان از آثار برق گرفتگی روی بدن مرد جوان داشت و کارآگاهان احتمال می‌دهند مرد جوان قصد سرقت کابل سیم برق داشته که دچار برق گرفتگی شده و به کام مرگ فرو رفته است.

بازپرس مصطفی واحدی از شعبه ۱۱ دادسرای امور جنایی تهران دستور داد تا دوربین‌های مداربسته در صحنه جرم مورد بازبینی قرار گیرد تا همدست احتمالی این مرد نیز شناسایی شود و در ادامه جسد این مرد به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت مرگ وی بررسی شود.

واژگونی تریلی در گردنه اسدآباد همدان ۲ کشته برجا گذاشت

جانشین پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه کامیون کشنده در گردنه اسدآباد راننده و سرنشین این خودرو جان خود را از دست دادند.

غلامعلی همایی اظهار کرد: در پی گزارش یک مورد واژگونی تریلی در گردنه اسدآباد به پلیس گزارش شد که تیم‌های پلیس راه در محل تصادف حضور یافتند، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته این خودروی حامل کنتور گاز به مقصد کرمانشاه در حال تردد بود که به علت سرعت غیرمجاز در سر پیچ و ناتوانی راننده در کنترل خودرو، وسیله نقلیه از مسیر اصلی خارج شد.

وی ادامه داد: این خودرو به سمت پرتگاه و دره منحرف شده بود، اما به علت وجود دیوار خاکی در حاشیه جاده با آن برخورد کرده و واژگون می‌شود و در این سانحه راننده و شاگرد وی در دم جان باختند.

جانشین پلیس راه استان همدان گفت: حداکثر سرعت پیش بینی شده برای گردنه اسدآباد ۴۰ کیلومتر در ساعت است، اما شدت سانحه بیانگر تردد کامیون با سرعت غیرمجاز بوده که این امر منجر به ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه در سر پیچ و واژگونی خودرو شد.

وی اظهار کرد: گردنه ۱۵ کیلومتری اسدآباد یکی از مسیرهای سخت‌گذر و حادثه خیز استان همدان محسوب می‌شود که سال گذشته ۱۵ نفر در این مسیر شریانی جان خود را از دست دادند.

کد خبر 456081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.