مدرسه حلقه اتصال آموزش‌ و پرورش و خانواده است

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه مدرسه حلقه اتصال آموزش‌وپرورش و خانواده است، گفت: در شرایط کنونی نیازمند تقویت و افزایش توانمندی‌هایمان هستیم.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در آئین افتتاحیه اجلاسیه دوم کنگره سیزدهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در مورد نام‌گذاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی، اظهار کرد: این نوع نام‌گذاری سطح توقعات را از این تشکیلات بالا می‌برد زیرا نام اتحادیه همراه با انجمن، اسلام و دانش آموزان در یک تشکیلات آمده است.

وی افزود: امروزه تحولات بسیار زیادی در حال اتفاق است و نسبت ایفای نقش‌های ما در مقابل پدیده‌ها دائماً در حال تغییر است بنابراین نیازمند افزایش و تقویت و به‌روزرسانی توانمندی‌های خود هستیم.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: ممکن است، این تغییرات سلامت جسمی و روحی ما درخطر قرار دهد اما باید مصون ماندن در برابر تغییرات و توانمندسازی خود در برابر تغییرات را در کانون توجه داشته باشیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه دانش آموزان بیشتر از بقیه جامعه در معرض خطر قرار دارند و به همین علت در آموزش‌وپرورش نظام مراقبت‌های اجتماعی را اجرا می‌کنیم، اضافه کرد: دانش آموزان عضو انجمن‌های اسلامی در درجه اول باید مواظب خودشان باشند و سپس در این شرایط کرونایی فعال باشند.

عضو کابینه تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: در برابر پدیده غیرمنتظره‌ای قرار گرفتیم و تجربه‌ای در این خصوص نداشتیم. امروز هم معتقدیم هیچ آموزشی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود و نباید مواجهه هیجانی با این موضوع داشته باشیم.

وی ادامه داد: مدرسه جایی است که دانش‌آموز فرامی‌گیرد چگونه از خودش مراقبت کند بنابراین معتقدیم دانش آموزان باید دسته‌بندی شوند و به‌تدریج به مدرسه بیایند زیرا امکان‌پذیر نیست که دانش‌آموز پایه اول به مدرسه نیاید و یا هنرجوی هنرستان‌ها برای فراگیری دروس عملی در مدرسه حضور پیدا نکند.

حاجی میرزایی، خاطرنشان کرد: مدرسه نباید تعطیل شود زیرا مدرسه حلقه اتصال آموزش و پرورش و خانواده‌ها است. مجاز نیستیم مدرسه را تعطیل کنیم اما باید در مدرسه مراقبت کنیم که دانش آموزان آموزش‌های لازم را ببینند و اعضای انجمن‌های اسلامی باید ببینند کجای این پدیده هستند و چه‌کاری می‌توانند انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: جامعه باید در برابر تکانه‌ها خود را حفظ کند و اتحادیه باید بداند چه نقشی در این شرایط تکانشی دارد.

وی تصریح کرد: شبکه شاد مولودی شش‌ماهه است و در همین شش ماه به بستر مناسبی برای همه فعالیت‌های آموزشی و تربیتی شده است. اتحادیه انجمن‌های اسلامی می‌تواند از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کند و از این طریق در دورترین نقاط کشور برنامه‌های خود را ارائه دهید.

کد خبر 456080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.