اصلاح هندسی و مناسب‌سازی مسیر گردشگری معلولان در یزد

مدیر حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد از طرح‌های اصلاح هندسی و مناسب سازی مسیر گردشگری معلولان و مناسب سازی معابر این مسیر خبر داد.

محمد مرزبان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری جلسات بررسی پیشنهادات مناسب سازی مسیر همافر تا مسجد جامع اظهار کرد: لازم است در راستای رفع موانع و نابسامانی‌های موجود و فراهم کردن مسیرهای مناسب برای معلولان ضرورت بازنگری، اصلاح و رعایت ضوابط و دستورالعمل‌ها و بهره‌مندی از تجارب ارزنده سایر شهرها، در جلسات مطرح شود تا بهترین الگوها و پیشنهادها برای مناسب سازی مسیرهای حرکتی معلولان و سایر عابرین پیاده و سهولت دسترسی و ترددهای عرضی و طولی به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی افزود: در این جلسات تمام طول مسیر هفت خوان، از میدان همافر تا مسجد جامع بررسی شده و نظرات نهایی پس از تصویب نهایی اجرایی خواهد شد.

مدیر حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد با بیان اینکه گره‌هایی در میدان همافر وجود دارد که برای رفع آن نیاز به ایجاد تغییرات هندسی در آن است، تاکید کرد: در بلوار شهید صدوقی، تقاطع خیابان شهید عابدی و خیابان شهید خلیل حسن بیگی و و میدان آزادی (باغ ملی) نیز تغییراتی به منظور مناسب سازی مسیر نیاز است که در صورت تصویب طرح، اعمال خواهد شد.

مرزبان با بیان اینکه در مناسب سازی مسیر در میدان آزادی، جانمایی خطوط عابر پیاده مدنظر است و در این میدان اصلاح هندسی نمی‌شود، افزود: میدان شهید بهشتی نیز به اصلاح هندسی نیاز ندارد و تنها موضوع جانمایی خط‌کشی عابر پیاده در ابتدای خیابان فرخی و ابتدای خیابان دهم فروردین مدنظر است.

وی با بیان اینکه در این جلسه پیشنهادهای مشاور به طور کامل بررسی شد، عنوان کرد: مناسب سازی تقاطع خیابان شهدا و خیابان امام همچنین تقاطع خیابان مهدی، خیابان امام و خیابان مسجد جامع نیز بررسی شد و طرح مطرح شده به صورت کامل تصویب شد.

مدیر حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد با اشاره به اینکه پیش از این جلسه توسط کارشناسان از مسیر بازدیدهای میدانی شده است، افزود: تلاش ما فراهم آوردن شرایطی مناسب برای طی مسیر توسط افراد معلول و سایر عابران پیاده است و این مهم به عنوان یک دستورکار ویژه مدنظر شهرداری است.

کد خبر 456039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.