شرکت‌های دانش بنیان را با شهرداری ارتباط می‌دهیم

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: امروز مأمور هستیم رابطه شرکت‌های دانش بنیان که تولید کننده فناوری‌های خاص است و می‌تواند مورد توجه و استفاده در فضاهای شهری قرار گیرد و به رفع مشکلات شهری و شهروندان کمک کند با مجموعه شهرداری برقرار کنیم.

مرتضی نصوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مأموریت مهم مجموعه مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین به عنوان زیر مجموعه معاونت برنامه‌ریزی این است که در راستای توسعه شهر و رفع مشکلات شهر و شهروندان با بهره‌گیری از سه رویکرد مختلف از جمله اقدامات پژوهشی، بحث‌های خلاقانه یا بهره‌گیری از فناوری‌های نوین اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تاکید کرد: امروز مأمور هستیم رابطه شرکت‌های دانش بنیان که تولید کننده فناوری‌های خاص هستند و می‌توانند مورد توجه و استفاده در فضاهای شهری قرار بگیرند و در رفع مشکلات شهری و شهروندان کمک کنند را با مجموعه شهرداری برقرار کنیم.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به مشکل کمبود منابع آبی در شهر برای آبیاری فضای سبز، گفت: یکی از مشکلات شهر کم آبی است که تبعات آن می‌تواند بر فضای سبز شهر اثر بگذارد از این رو با انتخاب فناوری گراوسیس با استفاده از واترباکس در زمینه کاشت و توسعه فضای سبز در نقاط مناسب سعی داریم.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب فناوری گراوسیس با استفاده از واترباکس ابتدا به صورت پایلوت در منطقه کوه صفه اجرا شد و این بار در منطقه کوه نخودی اجرا می‌شود.

نصوحی افزود: فناوری گراوسیس در سال ۲۰۰۲ توسط شرکت هلندی گراوسیس ابداع شد و به جهانیان معرفی شد و ضمن اجرای موفق (بیش از ۸۷ درصد زنده ماندن نهال‌ها) در بیش از ۳۰ کشور جهان که دارای شرایط سخت آب و هوایی هستند؛ برنده ده‌ها جایزه معتبر بین المللی نیز شده است.

وی تاکید کرد: رکن اساسی برای موفقیت در اجرای پروژه، انتخاب نوع درخت متناسب با اقلیم، میزان بارندگی سالانه، رطوبت نسبی و تبخیر منطقه کاشت و در یک جمله انتخاب درختان بر اساس توان محیط زیست است.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان افزود: اصول چهارگانه این روش استفاده از نهال سالم و دارای ریشه اولیه یا اصلی، استفاده از قارچ میکوریزا در جوار ریشه نهال، خودداری از دستکاری خاک و بهم زدن آن (برای حفظ ساختار مویرگی یا کاپیلاری خاک) و نصب سامانه واترباکس پس از کاشت نهال روی آن است.

وی ادامه داد: در درختکاری با استفاده از روش زیست محیطی گراوسیس بدون استفاده از آبیاری میزان بقای نهال‌ها بیش از ۹۰ درصد خواهد بود و در مقایسه با سیستم آبیاری قطره‌ای ۹۰ درصد آب کمتر مصرف می‌شود.

کد خبر 456031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.