رضایی: تعطیلی تهران باعث افزایش مسافرت‌ها به اصفهان می‌شود

استاندار اصفهان با ابراز نگرانی از تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران، گفت: ممکن است این تعطیلی موجب افزایش سفرها به اصفهان شود؛ البته اگر بتوان آن را به تعطیل شدن یک روز در میان تغییر داد این نگرانی نیز رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی صبح امروز _سه‌شنبه ۲۷ آبان ماه_ در ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا اصفهان که با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات وزارت بهداشت و کادر درمان در مقابله با ویروس کووید ۱۹، اظهار کرد: نگران مناطق حاشیه‌ای هستم و معتقدم در ستاد ملی کرونا باید برای حاشیه شهرها تصمیم ویژه گرفته شود؛ زیرا آنچه ما را آسیب‌پذیر می‌کند حاشیه شهر است.

وی افزود: توجه به تأمین امنیت، معیشت و سلامت مردم از اولویت‌های وزارت کشور است که در شرایط فعلی محور اصلی سلامت است و تأخیر در تولید واکسن کرونا می‌تواند آسیب‌های زیادی داشته باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به همکاری همه نهادها در روند مهار و کنترل بیماری کرونا در کاشان، گفت: همه اختیارات استانی به کاشان تفویض شده است و هر اقدامی در اصفهان بشود در کاشان نیز می‌شود.

رضایی افزود: ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا تا کنون بیش از ۷۰۰ جلسه تشکیل داده و ۶ هزار و ۵۴۹ مصوبه داشته است. در این کارگروه ۹ کمیته کاری تشکیل دادیم که تاکنون ۹۲۹ جلسه تشکیل داده‌اند، این در حالی است که کمیته نظارت اخیراً بیشتر فعال شده و کمیته عملیات روانی نیز مشغول فعالیت است.

پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات واحدهای تولید کننده لوازم پزشکی

وی با اشاره به پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه برای واحدهای تولید کننده لوازم و تجهیزات پزشکی، ادامه داد: تسهیلات لازم برای تولید تجهیزات پزشکی پیش‌بینی شد و هر واحدی که مشکلی داشت به سرعت برطرف شد. تسهیلات قرض الحسنه به کادر درمان و همینطور آموزش و پرورش داده‌ایم و بیش از ۲ میلیون بسته معیشتی در استان توزیع شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات گردشگری اصفهان به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: استان اصفهان از نظر گردشگری آسیب زیادی دیده و تا کنون نیز برای جذب حمایت‌های مالی برای این حوزه هماهنگی‌هایی شده و طرحی هم آماده شده که به وزیر بهداشت ارائه خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه اولین استانی که اقدام به تولید ماسک کرد، اصفهان بود، گفت: روزانه شش میلیون ماسک و حدود ۲۰ هزار لیتر الکل در اصفهان تولید می‌شود؛ به طوری که از مصرف کننده به تولید کننده و صادر کننده این محصولات تبدیل شده‌ایم.

وی افزود: کیت تشخیص سریع کرونا در دانشگاه صنعتی اصفهان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تولید شد؛ همچنین اکسیژن مورد نیاز کشور توسط فولاد مبارکه، ذوب آهن و شرکت‌های بخش خصوصی تأمین شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در تأمین اکسیژن هم به استان‌های دیگر کمک می‌کنیم، گفت: حتی یک مورد فوتی علی رغم افزایش تولید در واحدهای بزرگ تولیدی نداشته‌ایم. شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در این دوران درخشیدند.

رضایی با اشاره به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در تولید ماسک و تجهیزات پزشکی ادامه داد: ۳۲ شرکت در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روزانه به تولید ماسک نانو، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات بیمارستانی می‌پردازند و خط تولید ماسک راه‌اندازی کرده‌ایم و می‌توانیم به استان‌هایی که لازم دارند ماسک ارسال کنیم.

وجود ۱۷ خط تولید ماسک در اصفهان

وی گفت: اکنون ۱۷ خط تولید ماسک با ظرفیت تولید روزانه ۱۵۰ هزار عدد در استان اصفهان وجود دارد. خط تولید دوربین غیرتجاری تب‌سنج در فرودگاه را هم راه‌اندازی کردیم و می‌توانیم این دوربین‌ها را به هر بخشی که نیاز دارد بدهیم. در استان ظرفیت تولید ۳۵ دوربین در روز را داریم. سامانه دورکاری کیهان هم در استان اصفهان آغاز بکار کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به تعطیلی‌ها در استان اصفهان، گفت: ایستگاه‌های راه آهن، سوخت، میادین میوه و تره بار و همه بخش‌ها در حال رصد هستند و برگزاری تمامی مراسم‌ها نیز در استان ممنوع شده است و حتی پارک‌ها هم بسته شده‌اند.

رضایی با ابراز نگرانی از تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران، تاکید کرد: ممکن است این تعطیلی موجب افزایش سفرها به اصفهان شود؛ البته اگر بتوان آن را به تعطیل شدن یک روز در میان تغییر داد این نگرانی نیز رفع خواهد شد.

پلمب بیش از هزار مغازه در استان اصفهان

وی افزود: در استان اصفهان بیش از هزار مغازه پلمب شده و پنج هزار و ۱۰۵ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در طرح ممنوعیت تردد خودروها اعمال شده است. در طول زمان شیوع بحرانی کرونا همه مراسم‌ها در استان لغو شد، اما در زمینه روضه‌های خانگی نتوانستیم کاری انجام دهیم؛ زیرا فضای فرهنگی مردم اصفهان این موضوع را نپذیرفت و در پی آن شاهد شیوع بیشتر کرونا بودیم؛ البته با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و مراجع قضائی و همکاری هیئت‌ها ایام محرم و صفر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پشت سر گذاشتیم.

استاندار اصفهان با اشاره به نگرانی اصناف از تعطیلی‌ها افزود: اصناف نگران تعطیل شدن و زیان اقتصادی هستند، به همین دلیل باید پیوست اجتماعی و فرهنگی برای محدودیت‌ها تهیه شود تا مردم همکاری بیشتری داشته باشند.

رضایی با تاکید بر لزوم توزیع متوازن اعتبارات درمانی، به کمبود تخت بیمارستانی و دستگاه ونتیلاتور و سی تی اسکن در استان اشاره کرد.

به جاری شدن آب در زاینده رود توجه بیشتری شود

وی با اشاره به اینکه اصفهان آلوده‌ترین شهر ایران است، گفت: از آقای نمکی می‌خواهم هرزمان که در کشور اجازه استفاده از مازوت داده می‌شود اصفهان را از آن استثنا کند. سال گذشته روزهای سختی داشتیم، اما ایستادگی کردیم و اجازه استفاده از مازوت را ندادیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ممکن است طرح‌های تأمین آب استان اصفهان در هیئت دولت مطرح شود، تصریح کرد: افزایش شادابی مردم در ارتقای سلامت آنها مؤثر است. خشک شدن زاینده رود موجب نگرش منفی مردم می‌شود. لازم است که به جاری شدن آب در رودخانه توجه بیشتری شود؛ زیرا در غیر این صورت تالاب گاوخونی می‌تواند استان‌های یزد سمنان و حتی تهران را در معرض ریزگردها قرار دهد.

کد خبر 456014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.