آستارا به عنوان شهر بدون مانع استان گیلان انتخاب شد

شهردار بندر آستارا از انتخاب این شهر به عنوان شهر پایلوت بدون مانع استان گیلان توسط استانداری و بهزیستی خبر داد.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شورای مناسب‌سازی معابر آستارا برای امور تسهیل عبور و مرور جانبازان، معلولان و سایر شهروندان، به ریاست فرماندار و دبیری رئیس بهزیستی شهرستان سال‌ها قبل تشکیل شده است و در این راستا جلساتی به صورت هفتگی یا ماهانه با حضور نمایندگان ادارات تشکیل می‌شود و مصوبات آن لازم الاجراست.

وی ادامه داد: مناسب‌سازی معابر شهری آستارا مدت زمان زیادی است آغاز شده و حد فاصل خیابان آتش نشانی تا فلکه گاز و در مقابل بسیاری از اداراتی همچون شهرداری، دارایی، بهزیستی و همچنین بازار ساحلی رمپ شیب دار برای تردد جانبازان و معلولان دارای ویلچر ایجاد شده است.

شهردار آستارا عنوان کرد: در مسیر پیاده‌روی ضلع شرقی بلوار جمهوری اسلامی و روی دیواره سنگی ساحل مخیری بزرگترین رمپ استاندارد برای تردد آسان جانبازان و معلولان ویلچرنشین ایجاد شده است.

معیتی گفت: رمپ دیگری در محوطه بازی کودکان در ساحل شریعتی ایجاد شده است و به زودی پیمانکار سنگ‌کاری و کف‌سازی آن را تکمیل خواهد کرد.

شهردار آستارا از انتخاب این شهر به عنوان شهر پایلوت بدون مانع توسط استانداری و اداره بهزیستی خبر داد و گفت: ملاک انتخاب آستارا به عنوان شهر بدون مانع کسب امتیازات لازم توسط کارشناسان عمران استانداری و اداره بهزیستی برای ایجاد رمپ، خط نابینایان و سرویس بهداشتی ویژه جانبازان و معلولان در حدود ۴۰ درصد از مناطق مختلف این شهر بوده است.

معیتی گفت: پیاده‌روهای قدیمی مثل خیابان فارابی که سال‌ها قبل ساخته شده است اکنون امکان تخریب و بهسازی آن وجود ندارد، اما در تمامی پروژه‌های در حال انجام و آتی، خط عابرپیاده نابینایان و رمپ برای جانبازان و معلولان پیش بینی شده و اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 456009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.