فعالیت ۲۰۵۲ تیم عملیاتی هلال‌احمر در طرح آمران سلامت فصل پاییز

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان نحوه فعالیت داوطلبان و اجرای طرح‌های پاییزی این ستاد در فصل پاییز جهت آموزش به شهروندان و مقابله با اپیدمی کرونا ویروس را تشریح کرد.

علی محمدهاشمی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شیوع همه‌گیری ویروس کرونا و وضعیت هشدار آن در فصل پاییز و نحوه فعالیت جمعیت هلال‌احمر اصفهان در ارائه کمک به همشهریان، اظهار کرد: از پنجم تا ۱۵ آبان‌ماه طرح آمران سلامت اجرا شد که در آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل‌هایی که از نظر ما موارد بهداشتی در آن کمتر رعایت می‌شد به شکل گسترده‌ای به مردم آموزش داده شد.

ارائه تذکر و آموزش‌های لازم به ۲۸۳ هزار نفر

وی با بیان اینکه در این طرح به ۲۸۳ هزار نفر تذکر و آموزش‌های لازم ارائه شد، اضافه کرد: در اجرای این طرح اگر افرادی ماسک نداشتند به وسیله داوطلبان هلال‌احمر به آنها تقدیم شد و این افراد را تشویق کردیم که به روش‌های مختلف پروتکل‌های بهداشتی رعایت کنند. زمانی که ستاد استانی مقابله با کرونا محدودیت تردد بین شهرها را اعلام کرده بود، همزمان در تعطیلات دوباره در ورودی و خروجی‌ها با همکاری پلیس راه و نیروی انتظامی و راهداری نیروهای هلال‌احمر هم مستقر بودند و در اعمال محدودیت ترددها به نیروهای دیگر کمک می‌کردند تا بتوانند زنجیره انتقال این ویروس را قطع کنند.

وی در خصوص اجرای طرح "نفس" اظهار کرد: در این طرح تلاش می‌کنیم تجهیزاتی مانند کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز و تجهیزات پزشکی مانند ویلچر، تخت بیمارستانی عصا و واکر که مورد نیاز بیمارستان‌هاست و شهروندان آنها را به طور مازاد در منزل دارند در سراسر شهرستان‌های استان به شعب هلال احمر تحویل دهند تا بتوانیم این تجهیزات را در اختیار بیماران قرار داده و آنها را حمایت کنیم.

محمد هاشمی با بیان اینکه علاوه بر این فراخوان اعزام پزشکان و پیراپزشکان داوطلب به مناطق مورد نیاز را داشتیم، افزود: در حال حاضر برای ایلام این فراخوان اعلام شده است و داوطلبانی هم بودند که در بیمارستان‌های اصفهان مانند الزهرا (س)، عیسی بن مریم آماده به خدمت بودند و پس از تکمیل ظرفیت با استفاده از فراخوان از طریق جمعیت هلال احمر با کمک نیروهای مردمی و جبهه سلامت به بیمارستان‌ها کمک می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از پزشکان متخصص دعوت شد برای اینکه با اعلام آمادگی در مناطق مورد نیاز حضور پیدا کنند و خدمات داوطلبانه خود را ارائه دهند. شماره تلفن ۳۶۶۱۲۴۲۴ و شماره شماره پیامک ۳۰۰۰۱۱۴۷ برای ثبت اعلام آمادگی پزشکان متخصص فراهم شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان، خاطرنشان کرد: از طرفی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در رابطه با نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جمعیت هلال احمر استان اعلام همکاری داشت تا در زمینه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنیم و این برنامه کشوری بوده و هلال‌احمر تفاهم نامه‌ای با وزارت بهداشت دارد و از شنبه این فعالیت شروع می‌شود.

وی در زمینه فعالیت نیروهای هلال احمر و تیم‌های عملیاتی در طرح‌های یاد شده، گفت: در طرح آمران سلامت حدود چهار هزار و ۸۳۹ نفر به هلال احمر اصفهان کمک کردند. هنگامی که فراخوان داده می‌شود داوطلبان اعلام آمادگی کرده و با کمک گرفتن از آنها به همراه پرسنل هلال احمر طرح‌ها اجرا شده و به همشهریان کمک رسانی می‌شود. قریب به دو هزار و ۵۲ تیم عملیاتی هلال احمر اصفهان بوده که در سراسر استان در طرح آمران سلامت فعالیت داشتند.

خدامت دارویی به بیماران خاص و پوشش خدمات درمانی بیماران دیابتی

محمدهاشمی در زمینه ارائه خدمات دارویی به بیماران خاص و کمبود داروی انسولین برای بیماران دیابتی، افزود: جمعیت هلال احمر از قبل تمهیداتی را ایجاد کرده بود و در حال ارائه خدمات به بیماران بود تا این کمبود در داروخانه هلال احمر به وجود نیاید. بنابراین در ایامی هم که کمبود داروی انسولین وجود داشت داروخانه هلال احمر ارائه خدمات کرد و موارد ضروری را پوشش داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان، تاکید کرد: در حال حاضر در وضعیت هشدار انتقال ویروس کرونا در استان هستیم، با توجه به اینکه اکنون ابتلای این بیماری خانوادگی شده است، از شهروندان درخواست می‌کنیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت کارهای روزانه قرار دهند.

وی با بیان اینکه بهترین راهکاری که می‌تواند زنجیره انتقال بیماری را قطع کند، توجه به رعایت موازین بهداشتی است، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت خادم جمعیت هلال‌احمر اطلاعات لازم و آموزش‌ها در زمینه کرونا ویروس و مقابله با آن را دریافت کنند. همشهریان خروج غیرضرروی از خانه نداشته باشند و از تردد در فضاهای سربسته که احتمال گرفتار شدن به این بیماری است اجتناب کنند.

محمدهاشمی در توصیه به خانواده‌ها، اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از خروج غیرضروری از منزل و توجه به قرنطینه خانگی را در اولویت قرار دهند. تنها در این صورت می‌توانیم به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان امیدوار باشیم و باید شهروندان با رعایت موارد بهداشتی به کادر درمانی کمک کنند تا شاهد همه‌گیری این ویروس و خستگی کادر درمان نباشیم.

کد خبر 456005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.