قالیباف: زنان قوام دهنده اصلی خانواده ایرانی هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانواده مهمترین سلول جامعه است و زن قوام دهند اصلی خانواده ایرانی گفت: نقش زن در جامعه ایرانی نقش مهم و کلیدی است و البته این مساله غیر از نقشی است که زنان ایران بصورت مستقیم در جامعه بازی می‌کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در دیدار با اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس اظهار کرد: زنان تحصیل‌کرده، زنان با سطح علمی بالا، فعالان زن در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی، زنانی که در عرصه‌های مدیریتی مؤثر هستند همه مصادیقی از فعالیت مستقیم زنان در عرصه اجتماع هستند که البته در این زمینه باید این فعالیت‌ها تقویت شود و البته آسیب‌های این حوزه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: جامعه مهمترین سلول خانواده است. ما باید برای هر کار اجتماعی یا فرهنگی و حتی اقتصادی باید تمرکز اصلی خود را بر خانواده قرار دهیم. خانواده اصلاح شود، جامعه اصلاح می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علیرغم اینکه وضعیت خانواده در یک نگاه روندی در طول سال‌های اخیر دچار چالش شده است اما در عین حال جایگاه خانواده در جامعه ایرانی بسیار خوب است. یعنی در جامعه ایرانی خانواده نهادی قدرتمند محسوب می‌شود. یعنی روابط بین اعضای خانواده همچنان از وضعیت مناسبی برخوردار است.

قالیباف با تاکید بر اینکه خانواده در جامعه ایرانی اکنون یک فرصت بسیار بزرگ است که بر پایه آن می‌توان بسیاری از زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی را اصلاح کرد، افزود: زن به عنوان همسر و مادر می‌تواند محور خانواده را کنار هم نگه دارد، زندگی خانواده را روح دهد، خانواده را حفظ کند و جهت دهد.

وی با بیان اینکه بانوان در هر منظر و حوزه‌ای از آقایان موفق‌تر هستند، گفت: بانوان در حوزه مسائل اجتماعی، فرهنگی، عدالت‌پروری، کاهش فساد، نظم، مسئولیت‌پذیری و سالم‌سازی محیط نسبت به آقایان موفق‌تر بوده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به اعضای فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه مسئولیت سنگینی بر دوش شما ۱۶ نفر گذاشته شده است، افزود: اصلاح جامعه و پیشرفت کشور، انقلاب و نظام در موضوع خانواده خلاصه می‌شود و زنان محوریت خانواده را تشکیل می‌دهند.

قالیباف خطاب به اعضای فراکسیون زنان، گفت: شما در درون مجلس بیش از ۱۶ نفر هستید و بار سنگین پیگیری مباحث ۵۰ درصد جمعیت کشور فارغ از نگاه جنسیتی بر دوش شما است.

وی بر ضرورت ایجاد همگرایی میان نمایندگان زن مجلس تاکید کرد و گفت: نیاز است با هم بر روی یک موضوع اتفاق نظر داشته باشید؛ معتقدم که فراکسیون زنان می‌تواند محور تحول مجلس را به عنوان نماینده در درون مجلس، تحول در حوزه مربوط به خانواده را در سطح کشور و همچنین در حوزه آسیب‌های حوزه زنان مانند زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، دختران یتیم، زنان معلول و کهنسال دنبال کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه‌ای که به زنان ظلم کند پیشرفت نمی‌کند خطاب به نمایندگان یادآور شد: بار مسائل زنان بر دوش شما است البته وظیفه من هم نسبت به سایر نمایندگان بیشتر است؛ انقلابی‌گری منزلت است و باید نمایندگان به ویژه شما ۱۶ نماینده زن برای رفع مشکلات حوزه زنان تلاش و همت کنید و من هم به سهم خودم به عنوان یک نماینده پای کار هستم و شما را حمایت می‌کنم و تقاضا دارم انسجام خودتان را حفظ کنید و انسجام جز با گذشت امکانپذیر نیست و بزرگ و بزرگ منشی به گذشت است و اگر به فکر انسجام هستید باید از حق مسلمتان برای انسجام فراکسیون گذشت کنید.

مباحث خانواده و زنان را هرگز با سازوکارهای دولتی پیش نبرید

قالیباف از اعضای فراکسیون زنان مجلس خواست که در حوزه بیرون مجلس مباحث خانواده و زنان را هرگز با سازوکارهای دولتی پیش نبرند، تصریح کرد: البته از امکانات دولت استفاده کنید اما سیستم را دولتی نکنید؛ هر موضوعی را که از مردم گرفتیم و به دولت دادیم با مشکل مواجه شدیم؛ قدرت جمهوری اسلامی در حال حاضر وابسته به موشک‌ها نیست بلکه در گرو قلب و دل مردم است.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بنیاد خانواده که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است تاکید کرد و خطاب به اعضای فراکسیون زنان مجلس، گفت: از ظرفیت‌های بنیاد استفاده کنید زیرا می‌تواند شروع کار شما برای بخش مردمی باشد تا در بخش‌های مختلف کار را پیش ببرید و این حرکت را خارج سیستم دولتی انجام دهید؛ فرصت طلایی دست شما است و نیاز است از قانونگذاری و نظارت غفلت نکنید و حداکثر استفاده را ببرید و از بانوانی که دستشان به هیچ جا نمی‌رسد حمایت کنید؛ چشم امید مردم مناطق محروم به ما است و باید این موضوع را مورد توجه قرار داد.

کد خبر 456003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.