کاشت ۲۰۰ اصله درخت کم نیاز آبی با فناوری گراوسیس در کوه نخودی

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: فناوری گراوسیس با استفاده از واترباکس برای کاشت ۲۰۰ اصله درختچه کم نیاز آبی در کوه نخودی استفاده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا رضا اخوان امروز _سه شنبه ۲۷ آبان ماه ۹۹_ در آئین کاشت درختچه‌های کم نیاز آبی با فناوری گراوسیس و استفاده از واترباکس در کوه نخودی اصفهان، اظهار کرد: با توجه به توسعه شهر در سال‌های گذشته به ویژه در محور شرق، توسعه فضاهای سبز نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته مطالعات مربوط به پروژه پردیس اشراق در کوه نخودی انجام شده است، تصریح کرد: فاز نخست آن شامل لندسکیپ، محوطه سازی و فضای سبز اجرا شده و فاز دوم این پروژه در مرحله تکمیل طراحی است و به زودی فراخوان مناقصه آن برگزار می‌شود.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان ادامه داد: در راستای استفاده از مجموعه فناوری‌های جدید کاشت درختان، فناوری گراوسیس با استفاده از واترباکس برای کاشت ۲۰۰ اصله درختچه کم نیاز آبی در کوه نخودی استفاده شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته این اقدام در کوه صفه شده و اجرای آن در کوه نخودی به عنوان دومین مرحله استفاده از این فناوری در اصفهان است، اظهار امیدواری کرد: با توجه به شرایط اقلیمی شهر و منطقه چهار، برآیند استفاده از این فناوری نوین موفقیت‌آمیز باشد تا در سال آینده نیز توسعه و گسترش آن را شاهد باشیم.

اخوان اظهار کرد: مطالعات پروژه پردیس اشراق که به عنوان یک منطقه ویژه گردشگری، رفاهی، تفریحی و خدماتی شهر در محدوده شرق واقع شده، توسط دو مشاور انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل فازهای مختلف پردیس اشراق، این مکان یکی از مراکز مشابه مجموعه کوه صفه با امکانات خاص و به‌روز و مکان گردشگری و رفاهی مناسبی برای شهروندان مناطق شرق اصفهان خواهد بود.

کد خبر 456001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.