انعقاد تفاهمنامه همکاری فرهنگی میان شهرداری اصفهان و نانجینگ

رابطان فرهنگی مدیریت شهری اصفهان در چین پس از برگزاری نمایشگاه CIIE در حال رایزنی و تنظیم تفاهم نامه همکاری فرهنگی میان شهرداری‌های دو شهر اصفهان و نانجینگ و انعقاد آن تا ۱۵ روز دیگر هستند.

به گزارش ایمنا، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: مدیریت شهری اصفهان امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی CIIE(بزرگترین نمایشگاه چند منظوره آسیا) از توان رایزنان فرهنگی اصفهان در چین استفاده کرد.

مرتضی رشیدی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی CIIE از پنجم نوامبر (۱۵ تا ۲۰ آبان) در شهر شانگهای چین برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت شهری اصفهان برای انجام رسالت معرفی شهر اصفهان و رونق بخشیدن به فرهنگ، تصمیم گرفت در این نمایشگاه شرکت کند.

وی افزود: برای حضور در این نمایشگاه با ایرانیان مقیم شانگهای و فعالان فرهنگی رایزنی شد و بدون حضور حتی یک نفر از مجموعه شهرداری در چین برای اولین بار در بزرگترین نمایشگاه چندمنظوره آسیا شرکت کردیم و به معرفی آثار، صنایع دستی و فرهنگ شهر اصفهان پرداختیم.

وی ادامه داد: آماده سازی مجموعه کتابچه‌هایی به منظور معرفی صنایع دستی و هنر اصفهان و ترجمه به زبان چینی، معرفی شهر، تاریخ و هویت شهر اصفهان و رونق اقتصاد فرهنگ از جمله اهداف ما برای در این نمایشگاه بود که با بازدیدهایی که صورت گرفت ارتباطات گسترده‌تری در حوزه ارتباطات فرهنگی با چند شهر چین خواهیم داشت.

وی با اشاره به تهیه گزارش اختصاصی شبکه ملی چین از غرفه اصفهان در نمایشگاه گفت: رونمایی تمبر یادبود اصفهان به دست کاردار فرهنگی ایران در شانگهای نیز یکی دیگر از اتفاقات مهم نمایشگاه بین‌المللی CIIE بود.

رشیدی افزود: همچنین شهردار نانجینگ از غرفه اصفهان دیدار داشت و گفت و گوهایی صورت گرفت تا تفاهمنامه همکاری فرهنگی میان شهرداری‌های دو شهر اصفهان و نانجینگ منعقد شود؛ همچنین مقرر شد موزه دائم در این شهر به معرفی آثار فرهنگی و تاریخی اصفهان اختصاص داده شود.

گفتنی است؛ رابطان فرهنگی مدیریت شهری اصفهان در چین پس از برگزاری این نمایشگاه در حال رایزنی و تنظیم تفاهم نامه همکاری فرهنگی میان شهرداری‌های دو شهر اصفهان و نانجینگ و انعقاد آن تا ۱۵ روز دیگر هستند.

کد خبر 455986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.