نخاله‌های ساختمانی شهر همدان در روستاها تخلیه نمی‌شود

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: نخاله‌های ساختمانی همدان به هیچ وجه در روستاهای اطراف شهر همدان تخلیه نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، بابک مهدی‌آزاد در این باره اظهار کرد: نخاله‌های ساختمانی همدان به محل مشخص و مجاز خود منتقل می‌شود، اما احتمال دارد یک ماشین که قرار است نخاله ساختمانی را تخلیه کند، از اهالی روستاهای اطراف همدان باشد و سرویس آخر خود را در کنار روستا تخلیه کند که تخلف راننده محسوب می‌شود و نمی‌توان گفت شهرداری مقصر است.

وی تصریح کرد: در مواقعی هم ممکن است این نخاله‌ها متعلق به ساکنان روستاها باشد چراکه یکی از معضلات حال حاضر استان همدان این است که برای تخلیه و مدیریت نخاله‌های ساختمانی روستاها محل مشخصی تعیین نشده و مسئولیت مدیریت این موضوع بر عهده دهیاران بوده بنابراین برای همکاری در صورتی که دهیاران موارد تخلفی را در حریم شهرها گزارش دهند، می‌توانیم اقدام قانونی لازم به عمل آوریم.

اقدس خداکرمی رئیس اداره پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان نیز در این رابطه گفت: تخلیه نخاله‌های ساختمانی شهری در مکان مجاز مشخص شده بسیار راحت تر و در دسترس تر است تا ما بخواهیم این زباله‌ها را در روستاهای اطراف تخلیه کنیم.

وی اظهار کرد: در شهر سازوکار تعریف شده‌ای وجود دارد و اگر شما بخواهید ساختمانی را تخریب کنید باید از سازمان پسماند مجوز بگیرید بنابراین نمی‌توانید نخاله‌ها را در مکان غیرمجاز تخلیه کنید، اما در روستاها چنین سازوکاری وجود ندارد و دهیار هم نمی‌تواند مردم را ملزم کند که نخاله‌های خود را در محل مناسبی تخلیه کنند.

این در حالیست که چندی پیش دهیار روستای سنگستان گفت: متأسفانه مدیران استانی سرمایه‌گذارها را به جاده تهران یا کرمانشاه سوق می‌دهند و وقتی با مسئولان مربوطه مطرح می‌کنیم می‌گویند به علت قیمت زمین این اتفاق می‌افتد، اگرچه سرمایه گذار با نیت و سوءنیت به آنجا هدایت می‌شود و این جاده پر از زباله‌های ضایعاتی ساختمانی شده است‌.

منبع: ایسنا

کد خبر 455961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.