تولید روزانه ۴۵۰۰ کیلوگرم زباله در شاندرمن

شهردار شاندرمن گفت: روزانه حدود چهاز هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زباله در این شهر تولید می‌شود که حداکثر ۲۰۰ کیلوگرم پسماند خشک از این مقدار تفکیک شده و سایر زباله‌ها با کامیون به محل دفن سراوان رشت منتقل می‌شود.

مرتضی شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری طرح تفکیک زباله از مبدا را از اردیبهشت ماه سال جاری با بکارگیری یک شرکت خصوصی در شاندرمن آغاز کرد.

وی افزود: آموزش‌های لازم توسط شرکت بخش بخصوصی به شهروندان ارائه شده و روزهای یکشنبه و سه‌شنبه با استفاده از یک نیرو و یک دستگاه خودروی وانت، زباله خشک از در منازل جمع آوری می‌شود.

شهردار شاندرمن عنوان کرد: روزانه حدود چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زباله در شهر شاندرمن تولید می‌شود، که حداکثر ۲۰۰ کیلوگرم پسماند خشک از این مقدار تفکیک شده و سایر زباله‌ها با کامیون به محل دفن سراوان رشت منتقل می‌شود.

شهبازی ادامه داد: وجود وانت‌بارهای دوره‌گرد جمع‌آوری پسماند یکی از مشکلات اصلی شهرداری‌ها در طرح تفکیک زباله است؛ مدیریت شهری با نیروی انتظامی مکاتبه کرده است و پلیس در این راستا با شهرداری همکاری خوبی دارد.

وی تصریح کرد: طرح تفکیک زباله از سوی شهروندان شاندرمن مورد استقبال قرار نگرفته و بسیاری از مردم منطقه به دلیل صرفه اقتصادی زباله خشک خودشان را پس از جمع‌آوری به دوره‌گردها می‌فروشند.

شهردار شاندرمن تاکید کرد: به منظور حفظ محیط زیست و داشتن شهری پاک و عاری از زباله خشک، لازم است شهروندان در طرح تفکیک زباله از مبدا با شهرداری همکاری کنند.

به گزارش ایمنا، شهر شاندرمن از توابع شهرستان ماسال و در ۵۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 455942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.