رحمانی فضلی: از روز سه‌شنبه به ۱۰۰ هزار تست در روز می‌رسیم

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: الان روزانه ۴۲ هزار تست گرفته می‌شود و با تست‌های سریع، به راحتی به عدد ۱۰۰ هزار تست در روز می‌رسیم و این مهم گام بلندی برای شناسایی زود و سریع بیماران است.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر درباره محدودیت‌ها و تعطیلی‌های کرونایی گفت: قرارگاه بعد از ۸ ماه اقدامات مختلف و فراز و فرودها بنا بر این شد یک مرکزیتی باشد تا امر هماهنگی، اجرا و نظارت بر حُسن اجرا در سراسر کشور را بر عهده داشته باشد و این قرارگاه شکل گرفت. در این مرحله که در موج سوم و طوفانی که در ایران و سایر دنیا رخ داده است، لازم بود که حتماً این تمرکزی ایجاد شود و مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور و مجموعه دولت این قرارگاه را در وزارت کشور تعبیه کردند.

وی افزود: در دو-سه هفته اخیر در قرارگاه بر مصوبات ستاد که در حدود ۴۳ جلسه، ۳۷۰ مصوبه بود تمرکز داشتیم و این مصوبات پیگیری شد که چگونه اجرا شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طرحی که امروز برای محدودیت‌ها عنوان شده، بررسی شده و از تجربیات داخلی و تجربیات کشورها نهایت استفاده شده است. این طرح که فعلاً به عنوان محدودسازی و ممنوع‌سازی در برخی امور است، به تنهایی نمی‌تواند موفق شود مگر اینکه مجموعه اجزای پروژه اصلی با هم اجرا شوند. هدفی که ما تعیین کردیم، مدیریت کنترل ویروس است.

رحمانی فضلی گفت: باید تعداد بیماران و هم‌چنین ورودی بیمارستان‌ها را کاهش دهیم. این پروژه چند جز دارد و همه‌ی اجزا در این طرح دیده شده که باید اجرا شود. یکی از اجزا غربال‌گری عمومی و شناسایی بیماران است و برای این، طرح محلات را اجرا کردیم. الان هرکس که مبتلا می‌شود بعد از اینکه به بیمارستان یا آزمایشگاه می‌رود، بعد از مشخص شدن نتیجه چند روز طول می‌کشد و امر درمان سخت می‌شود.

وی اظهار داشت: تشخیص زنجیره و قطع آن یعنی که باید مشخص شود که فردِ مبتلا با چه کسانی ارتباط داشته است. ما باید ظرفیت تست‌ها را افزایش دهیم؛ تا هفته قبل روزانه ۲۲ هزار تست گرفته می‌شد و علیرغم مشکلاتی که وجود داشته، امروز آقای دکتر نمکی اعلام کرد که از روز سه‌شنبه تست‌های فوری ایرانی در اختیار قرار خواهد گرفت و الان روزانه ۴۲ هزار تست گرفته می‌شود و با این تست‌های سریع، به راحتی به عدد ۱۰۰ هزار تست در روز می‌رسیم و این مهم گام بلندی برای شناسایی زود و سریع بیماران است.

وزیر کشور بیان کرد: مرحله بعدی قرنطینه است و مردم در این موضوع هنوز آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و بسیاری از منازل مردم هم امکان قرنطینه نیست و قرار شد بتوانیم از قرنطینه‌های موقت که در اوایل استفاده می‌شد، از نیروهای مسلح کمک بگیریم و در کنار این نیز، از ستاد ملی کرونا مجوز گرفتیم که از ظرفیت هتل‌ها و اماکن دولتی استفاده کنیم. قطعاً به قرنطینه نیاز داریم که باید این‌کار انجام شود.

کد خبر 455915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.